نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 

تفاوت تولیمو، تافل و آیلتس

 تولیمو، تافل و آیلتس

 

پرسش: تولیمو، تافل و آیلتس چه تفاوتی با هم دارند؟

 

پاسخ: تولیمو آزمون زبان انگلیسی پیشرفته سازمان سنجش کشور ایران برای دوره های فوق لیسانس و دکتری می باشد. این آزمون شامل 140 سوال چهارگزینه‌ای و یك سوال در بخش نوشتاری در حیطه‌های زبانی نوشتاری (یك سوال و مدت پاسخگویی 30دقیقه)، ساختار و نوشتار زبانی (40 سوال و مدت پاسخگویی 30 دقیقه)، خواندن و درك مطلب (50 سوال و مدت پاسخگویی 55 دقیقه) و درك مطلب شفاهی (50 سوال و مدت پاسخگویی 35 دقیقه) است. گفتنی است، نمره هر قسمت آزمون در مقیاس معمول محاسبه و ده برابر میانگین این نمرات به عنوان نمره كل منظور می‌شود. دامنه نمره كل از 310 تا 677 است. نمره بالاتر از 600 عالی، بین 520 تا 599 خوب، بین 480 تا 519 متوسط و كمتر از 479 ضعیف تلقی می شود. لازم به ذكر است كه بخش نوشتاری نمره جداگانه دارد و نمره آن بین 1 الی 6 می‌باشد كه در كنار نمره كل در كارنامه درج می‌شود.

 

تافل آزمونی است که افراد غیرانگلیسی زبان را از نظر توانایی در استفاده و فهم مهارتهای شنیداری، گفتاری، خواندن، و نوشتاری زبان انگلیسی در محیطهای دانشگاهی مورد ارزیابی قرار می دهد.

 

 نحوه برگزاری آزمون تافل نسبت به محل و کشور برگزاری آزمون متغیر است. اکثر افراد آزمون تافل را بعنوان پیش نیاز قبولی در دانشگاه ها و دانشکده های انگلیسی زبان نیاز دارند. بعلاوه بسیاری از موسسات دولتی و خصوصی که برنامه های تبادل و بورسیه دانشجویی دارند، از تست تافل بعنوان سنجش توانایی انگلیسی افراد بهره می گیرند.

 

آزمون آیلتس هم از جمله آزمون ‌های معتبر و شناخته شده در زمینه زبان انگلیسی است و تنها تفاوتش با تافل این است كه تافل به روش آمریكن و آیلتس به روش بریتیش برگزار شده، در تافل writing كمتر مطرح مورد تأكید بوده ولی در آیلتس هر چهار مهارت (writing, speaking, listening, reading) ارزیابی می‌شود. در گذشته آزمون آیلتس توسط British Councils، دانشگاه کمبریج ، و آیلتس استرالیا برگزار می‌شد و مستقیماً تحت نظارت دولت بریتانیا بوده، و دانشگاه‌ها نیز مجبور بودند برای تعیین سطح دانشجویان خود از این ساختار پیروی كنند. همچنین دانشگاه‌های نیوزیلند و استرالیا برای تعیین قابلیت زبانی دانشجویان خارجی خود از این روش بهره می‌جستند.

آزمون آیلتس هم از جمله آزمون ‌های معتبر و شناخته شده در زمینه زبان انگلیسی است و تنها تفاوتش با تافل این است كه تافل به روش آمریكن و آیلتس به روش بریتیش برگزار شده، در تافل writing كمتر مطرح مورد تأكید بوده ولی در آیلتس هر چهار مهارت (writing, speaking, listening, reading) ارزیابی می‌شود.

 

در حال حاضر در كشور ما این دو آزمون توسط برخی دانشگاه‌ها برگزار می‌شوند و سازمان سنجش نیز در دوره‌های مشخصی اقدام به برگزاری این آزمونها و ارزیابی‌های مشابه می‌نماید. همچنین جدول برگزاری آزمونها در سایت سنجش قابل دسترسی است.

منبع:تبیان



:: بازدید از این مطلب : 876
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 پرسش: بنده در سن سی سالگی مبتلا به زونا شده ام لطفا درباره این بیماری بنده را راهنمایی نمایید.

زونا

 

پاسخ: زونا (به انگلیسی: Herpes zoster) یک بیماری ویروسی است که عامل مولد آن ویروس واریسلا زوستر (عامل آبله مرغان) است. پس از ابتلا و بهبودی آبله ‌مرغان این ویروس به صورت نهفته درسلولهای عصبی باقی می‌ ماند. تا زمانی که به علت یک عامل تحریکی و یا نقص سیستم ایمنی دوباره فعال شود. در این حالت بیماری موضعی دردناکی ایجاد می‌ شود که زونا نام دارد. نشانه‌ های زونا تاولهای منطقه‌ای یا کوچکی هستند که جنب یکدیگر در منطقه یک عصب محیطی و در امتداد مسیر آن پدید می‌آید و با درد و سوزش همراه است. این تاول ‌ها بیشتر در پوست سینه و پشت بروز می ‌کند و همانند آبله‌ مرغان مسری هستند.

 

سبب‌ شناسی

زونا در افرادی که قبلا با VZV آلوده شده‌اند ایجاد می‌شود. اگر چه در هرسنی می‌ تواند رخ بدهد ولی در بیش از نیمی از موارد در ایالات متحده در افراد 50 سال به بالا دیده می ‌شود. بیماری معمولا افراد مسن را گرفتار می‌ کند که می ‌تواند ناشی از اختلال در ایمنی‌ سلولی سیستم ایمنی به واسطه پیری ایجاد می شود.

 

علایم و نشانه‌ ها

علایم اولیه شامل سردرد تب ‌‌و لرز خفیف و احساس بدحال و کسلی است. به دنبال علایم اولیه فرد دچار احساس درد سوزشی و افزایش حساسیت پوستی در ناحیه‌ای که اعصاب محیطی آن توسط ویروس آلوده شده بوده و دوباره فعال و در حال تکثیر است می ‌شود. شدت درد از خفیف تا بسیار شدید متغیر است. به دنبال آن تاول‌ های قرمز و دردناکی که 4-5 روز پس از علایم اولیه در سطح بدن به وجود می ‌آیند. تاول‌ ها معمولاً در روی یک نوار پهن پوست قرمز در امتداد مسیر رشته‌ های عصبی حسی در یک درماتوم خاص پوست پدید می‌آیند. درماتوم به یک ناحیه از پوست گفته می شود که عصب دهی با منشا جنینی مشترک داشته باشد. تاول‌ها را غالبا می‌ توان در ناحیه قفسه سینه دید که البته تنها در یک طرف بدن گسترش می ‌یابند. از علایم شایع می‌ توان به تب و لرز خفیف و احساس کسالت و همچنین حالت تهوع می‌ توان نام برد.

 

درمان

الف - طب کلاسیک

هدف از درمان، کاهش شدت و دوره بیماری، کاهش درد، تسریع در بهبود ضایعات پوستی و پیشگیری از عوارض دراز مدت بیماری به ویژه درد عصبی به دنبال زونا می ‌باشد. درمان در بیماران با ضعف ‌ایمنی همچنین با هدف جلوگیری از گسترش پوستی و احشایی آن قابل توجه‌است.

 

معالجه زونا داروی مسکن برای کنترل درد است. همچنین روی تاولها گرد تالک می ‌مالند. ممکن است پس از بهبودی اثرات تاولها و زخمها باقی بماند. ابتلا به زونا می ‌تواند در هر سنی رخ دهد، اما در افراد بالای 50 سال بیشتر شیوع دارد.

 

درمان با طب سنتی ایرانی: اسطخودوس 25 گرم +خارخاسک 25 گرم + ریشه ایرسا 30 گرم + گل بنفشه 20 گرم تمام موارد فوق را نیمکوب کرده دو قاشق غذاخوری از آن را در 500 سی سی آب کمی جوش داده، صاف نموده و قبل از هر وعده غذا یک فنجان از آن را میل کنید.

 

مکانیسم ایجاد زونا

زونا ناشی از فعالیت مجدد و تکثیر ویروس ‌های خفته در سلول ‌های نخاعی است.

 

ب - طب سنتی

درمان بیماری زونا (و بقیه بیماریهای ویروسی) با اصلاح مزاج و انجام حجامت خیلی خوب جواب میدهد. اما عارضه کک و مک بجای مانده هم با خوردن شربت سکنجبین روزی 2 لیوان و انجام حجامت عام و کمر و مالیدن روغن گل بنفشه روزی سه مرتبه و خوردن عرق شاهتره روزی یک لیوان انشاء الله برطرف میشود.

 منبع :تبیان



:: بازدید از این مطلب : 1321
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 پرسش: برای بر طرف شدن افتادگی شانه و کمی هم قوز کمر، چه تمریناتی رو در منزل پیشنهاد می دهید؟

افتادگی شانه

 

 

 

پاسخ: برای افتادگی شانه انجام ورزش ها و تمرین هایی که بتوانند بر ثبات عضلات شانه بیافزایند توصیه می شود. دو تمرین زیر می تواند مفید باشد.

 

 

تمرین کششی شانه :

فرد در حالت ایستاده قرار می گیرد. با دست راست مچ دست چپ را پشت تنه می گیرد. حال سعی می کند دستها را به سمت عقب بکشد. این حرکت موجب کشش بافتهای نرم اطراف شانه می گردد. هر تمرین به مدت یک دقیقه انجام می شود، سپس فرد استراحت نموده و تمرین را با دست دیگر انجام می دهد.

 

 

تمرینات تقویتی :

برای بهبود وضعیت شانه ها بایستی عضلات بالا برنده شانه ها را تقویت نموده و فرد یاد بگیرد شانه ها را در وضعیت طبیعی نگه دارد. این حرکات عبارتند از :

 

تمرین مربوط به دامنه حرکتی شانه ها:

فرد در حالت ایستاده قرار می گیرد و سعی می کند شانه ها را به سمت بالا ببرد. سپس سعی می کند شانه ها را پایین تر از حد طبیعی بیاورد. تمرین بعدی جلو و عقب بردن شانه هاست. بطوریکه فرد کتف ها را از هم دور یا به هم نزدیک می کند. این تمرین باعث تقویت عضلات بالا برنده کتف و همچنین عضلات دور کننده شانه ها از یکدیگر می شود.

 

تمرین تقویتی عضلات بالا برنده کتف در حالت نشسته :

فرد در حالت نشسته قرار می گیرد و دو وزنه در دستهایش می گیرد. حال شانه ها را بالا می برد و برای لحظاتی در این وضعیت نگه می دارد. سپس پایین می آورد این تمرین موجب بهبود قدرت عضلات بالا برنده کتف و وضعیت شانه ها می شود وزنه می تواند از 5/2 تا 14 کیلوگرم باشد. شما می توانید با اجرای این تمرینات افتادگی شانه را برطرف کنید.

 

پیروی از الگوهای غلط در نحوه نگهداری بدن مانند کارکرد بیش از حد دستها در جلوی بدن و عدم تقویت عضلات پشتی است.

 

گرد پشتی دو نوع است: ١. برگشت پذیر یا متحرک ٢. گرد پشتی ثابت.

گرد پشتی

 

 در صورتی که گرد پشتی از نوع برگشت پذیر و متحرک باشد با حرکات اصلاحی قابل برطرف شدن است یعنی اگر با خوابیدن به سمت پشت، تحدب در مهره های پشتی از بین برود امکان بهبود آن با حرکات اصلاحی است در اینجا به حرکات اصلاحی گرد پشتی برگشت پذیر یا متحرک اشاره می شود:

 

١. فرد رو به شکم می خوابد و دستها را با پشت کمر به همدیگر قفل می کند و یا در پهلو قرار می دهد و سپس سر و سینه را از زمین بلند می کند و برای چند لحظه در این وضعیت نگه می دارد.

 

٢. فرد رو به شکم می خوابد یک دست را به سمت بالای سر می برد و دست دیگر را در پهلو قرار می دهد و عمل بالا آوردن سر و سینه را انجام می دهد.

 

٣. حرکت شماره ٢ را با دست دیگر تکرار می کند.

 

٤. فرد رو به شکم می خوابد، دستها را پشت سر به یکدیگر قفل می کند و عمل بالا آوردن سر و سینه را انجام می دهد.

 

٥. فرد روی شکم می خوابد دستها را به صورت باز در امتداد شانه ها (به حالت صلیب) قرار می دهد حال عمل بلند کردن سر و سینه و دستها را انجام می دهد.

 

٦. فرد روی تخت رو به شکم می خوابد طوری که سر و سینه از تخت آویزان باشد حال، عمل بلند کردن سر و سینه را انجام می دهد.

 

٧.  آویزان شدن از میله بارفیکس می تواند در بهبود انعطاف پذیری و انجام بهتر تمرینات سینه باشد.

 

٨. شنای کرال سینه در اصلاح پشت گرد مفید است.

 

٩. حفظ وضعیت صحیح در ایستادن، نشستن، خوابیدن، ضروری است و به اصلاح، کمک می کند.

 

10. در چهار چوب در ایستاده و وضعیت صحیح را انتخاب کنید. در حالی که هر دو دست خود را تا سر، حد شانه، بالا آورده اید بکوشید تا از چهار چوب در به آرامی عبور کنید، هنگام اجرای این حرکت مراقب باشید که قوس کمر تشدید نشود.

 

١١.  دو زانو به صورت جمع شده بر روی زمین بنشینید. سپس بکوشید دستها را به جلو رانده و با چنگ زدن زمین آنها را تا سر حد امکان به دورترین نقطه منتقل کنید. در این حالت بکوشید فاصله زیر زانو و کتفها با زمین در حداقل اندازه باشد. کشش گربه)

 

١٢. در حالی که هر دو دست یک دمبل یا وزنه دارید بر روی شکم و بر روی نیمکت بخوابید. در این وضعیت بازوها را از دو طرف بدن بالا آورید. سپس بدون هیچ گونه انقباضی به وضعیت اول برگردید.

 

13. بایستید و دستها را در پشت بدن برده و به یکدیگر قلاب کنید و بکوشید آرنجها را به پایین و عقب فشار دهید و آنها را به یکدیگر نزدیک کرده و سر را بالا نگه دارید(قوس کمر نباید افزایش یابد).

 

14. انجام تمرینات تنفسی همراه با سایر تمرینات اصلاحی لازم است.

منبع:تبیان



:: بازدید از این مطلب : 1608
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 لذت بردن از گناه و شادمانى هنگام انجام گناه، از امورى است که گناه را بزرگ مى‏کند و موجب کیفر بیشتر مى‏شود .

 

 

 


 

گناه

 

گاهی در پی وسوسه‌های شیطانی، کار انسان به جایی می‌رسد که به کردار ناشایست خویش نیز می‌بالد و به آن افتخار می‌کند. حضرت امام خمینی(ره)  در این باره به این نکته اشاره می‌کند که خودپسندی و بالیدن به ویژگی‌ها و کارها، تنها به صفت‌ها و اعمال شایسته و نیکو منحصر نیست، بلکه گاه زشتی‌ها و رذیلت‌ها نیز در قلب آدمی عجب پدید می‌آورد:

 

اهل کفر و نفاق و مشرکان و ملحدان و صاحبان اخلاق زشت و ملکات پست و اهل معصیت و نافرمانی، گاهی کارشان به جایی رسد که به کفر و زندقه خویش عجب کنند و ابتهاج نمایند! خود را به واسطه آن، دارای روح آزاد شمارند و خویشتن را دارای شهامت و مردانگی دانند و ایمان به خدا را از موهومات و تعبد به شرایع را از کوچکی فکر و اخلاق حسنه و ملکات فاضله را از ضعف نفس و بیچارگی شمارند و اعمال حسنه و مناسک و عبادات را از ضعف ادراک و نقصان مشاعر محسوب کنند، خود را به واسطه آن روح آزاد غیر معتقد به موهومات و بی‌اعتنا به شرایع، مستحق مدح و ثنا می‌دانند. خصال زشت ناهنجار در دل آنها ریشه کرده و مأنوس به آنها شده، چشم و گوششان از آن پر شده، در نظرشان زینت پیدا کرده و آنها را کمال پندارند. چنان‌که در این حدیث شریف نیز اشاره به آن شده؛ آنجا که فرمود: یکی از درجات آن این است که زینت پیدا کند از برای بنده، بدی عملش و آن را نیکو ببیند و این اشاره است به قول خدای تعالی: «أَ فَمَنْ زُینَ لَهُ سُوءُ عَمَلِهِ فَرَآهُ حَسَنا». (فاطر: 8)

کما اینکه در آنجا که [خدا] می‌فرماید، گمان می‌کند که نیکو عمل می‌کند، اشاره است به قول خدای تعالی: «قُلْ هَلْ نُنَبِّئُکمْ بِالْأَخْسَرینَ أَعْمالاً * الَّذینَ ضَلَّ سَعْیهُمْ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ هُمْ یحْسَبُونَ أَنَّهُمْ یحْسِنُونَ صُنْعاً * أُولئِک الَّذینَ کفَرُوا بِآیاتِ رَبِّهِمْ وَ لِقائِهِ فَحَبِطَتْ أَعْمالُهُمْ فَلا نُقیمُ لَهُمْ یوْمَ الْقِیامَةِ وَزْناً (105)». (کهف: 103ـ 105)

این دسته از مردم که جاهل و بی‌خبرند و خود را عالم و مطلع می‌دانند، بی‌چاره‌ترین مردم و بدبخت‌ترین خلایق‌اند. اطبّای نفوس از علاج آنها عاجزند و دعوت و نصیحت در آنها اثر نمی‌کند، بلکه گاهی نتیجه عکس می‌دهد. اینها به برهان گوش نمی‌دهند، چشم و گوش خود را از هدایت انبیا و برهان حکما و موعظه علما بسته اند .

امام علی علیه السلام فرمود: انجام دادن حسنه و کار نیک به صورت مخفى، معادل هفتاد حسنه است; و آشکار ساختن گناه و خطا موجب خوارى و پستى مى گردد و پوشاندن و آشکار نکردن خطا و گناه موجب آمرزش آن خواهد بود

 

اینها نه تنها مقام کبریایی حضرت حق را نادیده گرفته و به انواع و اقسام فسق و فجور دست زده اند که از کردار خود غرق در شادی و لذتند و ذره ای احساس ندامت و پشیمانی در دل ندارند .

گناه اینان مضاعف است چرا علاوه بر نتیجه شوم گناه خود با شاد بودن بر آن و بالیدن به آن باعث از بین رفتن قبح گناه در نزد دیگران می شوند و سایرین را هم به تکرار عمل شنیع خود فرا می خوانند .

به همین خاطر در روایات ما وارد شده است که اعمال خیر در خفا انجام شود تا شائبه ریا در آن نرود و باعث عجب و خود پسندی نشود ،کار بد و گناه نیز باید کتمان شود تا هم حفظ آبرو شود و هم باعث ترویج آن نشود .

 

 ثواب انجام کار نیک مخفی و اثر پنهان کردن گناه و آشکار نکردن آن

قال الامام علىّ بن موسى الرّضا (علیه السلام) : «الْمُسْتَتِرُ بِالْحَسَنَةِ یعْدِلُ سَبْعینَ حَسَنَة، وَ الْمُذیعُ بِالسَّیئَةِ مَخْذُولٌ، وَ الْمُسْتَتِرُ بِالسَّیئَةِ مَغْفُورٌ لَهُ» ؛

امام رضا علیه السلام فرمود: انجام دادن حسنه و کار نیک به صورت مخفى، معادل هفتاد حسنه است; و آشکار ساختن گناه و خطا موجب خوارى و پستى مى گردد و پوشاندن و آشکار نکردن خطا و گناه موجب آمرزش آن خواهد بود. (وسائل الشّیعة: ج 16، ص 63، ح 20990) 

اهل کفر و نفاق و مشرکان و ملحدان و صاحبان اخلاق زشت و ملکات پست و اهل معصیت و نافرمانی، گاهی کارشان به جایی رسد که به کفر و زندقه خویش عجب کنند و ابتهاج نمایند! خود را به واسطه آن، دارای روح آزاد شمارند و خویشتن را دارای شهامت و مردانگی دانند

 

اظهار خوشحالى هنگام گناه‏

 لذت بردن از گناه و شادمانى هنگام انجام گناه، از امورى است که گناه را بزرگ مى‏کند و موجب کیفر بیشتر مى‏شود. در اینجا به چند روایت توجه کنید:

 امیرمۆمنان على علیه السلام فرمود:

 «شر الاشرار من تبهّج بالشر»( غرر الحکم، ج‏1 ص‏446)

«بدترین بدها کسى است که به انجام بدى خوشحال گردد» .

 و نیز فرمود:

 «مَن تَلذّذ بمعاصِى الله ذُلّ»( فهرست غرر، ص‏130)

 «کسى که از انجام گناه، لذت ببرد خداوند ذلّت را به جاى آن لذّت به او مى‏رساند

 امام سجاد علیه السلام فرمود:

 «إیاک و ابتهاج الذّنب فانّه أعظم من رکوبه»( بحار، ج‏78 ص‏159)

 «از شاد شدن هنگام گناه بپرهیز، که این شادى بزرگتر از انجام خود گناه است

 و نیز فرمود:

 «حلاوة المعصیة یفسدها الیم العقوبة»( بحار، ج‏78 ص‏159)

 «عذاب دردناک گناه شیرینى آن را تباه مى‏سازد

 و از سخنان امام سجاد علیه السلام است:

 «لا خیر فى لذّة من بعدها النّار»( بحار، ج‏78 ص‏159)

 «در لذتى که بعد از آن آتش دوزخ است خیرى نیست

 رسول اکرم صلى الله علیه وآله فرمود:

 «من اذنب ذنبا و هو ضاحک دخل النار و هو باک»( وسائل الشیعه، ج‏11 ص‏168)

 «کسى که گناه کند و در آن حال خندان باشد وارد آتش دوزخ مى‏شود در حالى که گریان است.»  

منبع:تبیان



:: بازدید از این مطلب : 859
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 متخصصان بهتر از هر کس دیگری می‌توانند راجع به تغذیه نظر بدهند و باید و نبایدهای غذایی را تعیین کنند.


در این مطلب می‌خواهیم سری به آشپزخانه‌ی متخصصان بزنیم و ببینیم آنجا چه خبر است؟ چه نوع خوراکی‌هایی در آشپزخانه‌ی این خانم‌ها و آقایان دکتر جایی ندارد؟ با ما همراه باشید تا بگوییم آن‌ها از چه چیزهایی پرهیز می‌کنند.

هات داگ

 

فرآورده های گوشتی صنعتی

سوسیس و کالباس و هات‌داگ و غیره جایی در برنامه‌ی غذایی متخصصان ندارد. این فرآورده‌های گوشتی حاوی نیترات‌ها و مواد نگه‌دارنده هستند. نتایج پژوهش جدیدی که در دانشگاه هاروارد انجام شده نشان می‌دهد مصرف فرآورده‌های گوشتی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت نوع 2 را افزایش می‌دهد. برای تأمین پروتئین بدن لازم نیست که به این قبیل مواد غذایی روی بیاورید. می‌توانید نیازهای روزانه‌تان را با مصرف دانه‌ها و مغزها و همچنین مصرف زیاد سبزیجات تأمین کنید. سعی کنید یک کتاب آشپزی مربوط به گیاه‌خواران تهیه کنید و تنوعی در نوع آشپزیتان ایجاد نمایید. توجه داشته باشید که مصرف سبزیجات زیاد به معنی دریافت پروتئین بیشتر است. برای افرادی که میانه‌ی خوبی با گیاه‌خواری ندارند و تمایل دارند که حتماً پروتئین مورد نیازشان را از منابع حیوانی تأمین کنند توصیه می‌کنیم که ماست، تخم مرغ ( 4 عدد در هفته)، ماهی تن و ماهی‌های دیگر و همچنین مرغ میل کنند. از منابع گیاهی پروتئین می‌توان به حبوبات و شیر بادام اشاره کرد.

مارگارین

 

مارگارین

به عقیده‌ی متخصصان حوزه‌ی تغذیه مارگارین می‌تواند از کره مضرتر باشد به خاطر اینکه روند هیدروژنه کردن این مواد غذایی باعث تشکیل اسیدهای ترانس می‌شود. پزشکان مارگارین نمی‌خورند و به جای آن از کره استفاده می‌کنند البته در مصرف آن نیز زیاده‌روی نمی‌کنند. برای پخت و پز نیز به جای مارگارین از روغن زیتون، کانولا و یا روغن دانه‌ی انگور استفاده می‌کنند.

توصیه می‌کنیم از مصرف روغن‌های حاوی اسیدهای ترانس خودداری کنید. چربی‌ها را به طور کامل از برنامه‌ی غذایی‌تان حذف نکنید اما سعی کنید از روغن زیتون و روغن کلزای بیشتری استفاده کنید.

 

کیک، کلوچه و شیرینی‌جات بسته بندی شده

منظورمان این نیست که پزشکان به دسر و کیک لب نمی‌زنند. این متخصصان باهوش کاری با کیک‌ها و شیرینی‌جات بسته بندی شده و صنعتی ندارند. مصرف کیک‌ها یا دسرهای خانگی اشکالی ندارد به شرطی که زیاده‌روی نکنید. شیرینی‌جات بسته بندی شده سرشار از قند، روغن و ترکیبات شیمیایی هستند. می‌توانید خودتان در منزل کیک و کلوچه تهیه کنید و بدانید چه مقدار قند و روغن استفاده می‌کنید. در این صورت هم لذت یک دسر یا عصرانه را به خود هدیه کرده‌اید و هم بیش از 40 نوع ترکیب شیمیایی مختلف وارد بدنتان نشده است.

به عقیده‌ی متخصصان حوزه‌ی تغذیه مارگارین می‌تواند از کره مضرتر باشد به خاطر اینکه روند هیدروژنه کردن این مواد غذایی باعث تشکیل اسیدهای ترانس می‌شود

 

 

محصولات غذایی بدون چربی

محصولات غذایی فاقد چربی در لیست قرمز پزشکان قرار دارد زیرا تولید کنندگان این قبیل خوردنی‌ها به جای چربی‌ها از میزان زیادی قند استفاده می‌کنند. باید بدانید برخی از ماست‌های بدون چربی حاوی شیرین کننده‌های مصنوعی هستند. به عقیده‌ی پزشکان این قبیل مواد غذایی مانند سم می‌مانند. تغذیه‌ی سالم داشتن به این معنی نیست که باید تمام چربی‌ها را از برنامه‌ی غذایی حذف کرد. بلکه لازم است چربی‌هایی را مصرف کنید که برای سلامتی شما مفید است مثل روغن زیتون، آووکادو، آجیل‌ها، روغن گردو. توجه داشته باشید نباید روغن و چربی‌ها را به طور کامل از برنامه‌ی غذایی حذف کرد چون وجود چربی‌ها برای جذب رنگدانه ها و ترکیبات مفید مواد غذایی لازم و ضروری است.

 

شیرین‌کننده

 

شیرین کننده‌های مصنوعی

تصور این که حذف قندهای تصفیه شده یک پیروزی بزرگ برای سلامتی محسوب می‌شود اشتباه است. بعضی‌ها تصور می‌کنند مصرف مواد غذایی که روی آن درج شده "بدون قند" رژیمی بوده و برای سلامتی مفید است. غافل از اینکه این قبیل محصولات حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی هستند. متخصصان حوزه‌ی تغذیه معتقدند مصرف شیرین‌کننده‌های مصنوعی رشته‌های شما برای کاهش وزن و لاغری را پنبه می‌کند. توجه داشته باشید تمام خوردنی‌ها و نوشیدنی‌هایی که حاوی شیرین کننده‌های مصنوعی هستند برای سلامتی بسیار مضر هستند. پزشکان لب به مواد غذایی حاوی این ترکیبات مصنوعی نمی‌زنند. توصیه می‌کنیم شما نیز این قبیل مواد غذایی را از برنامه‌ی غذایی خود حذف کنید.

 

کمی فست‌فود اشکالی ندارد

باید بدانید حتی یک خانم یا آقای دکتر نیز گاهی هوس پیتزا می‌کند. البته توجه داشته باشید که گفتیم گاهی. توصیه می‌کنیم زمانی که پیتزا سفارش داده‌اید و مشغول هستید، تا جایی که می‌توانید آرام بخورید و حواستان به تعداد تکه‌هایی که میل می‌کنید باشد.

می‌توانید خودتان در منزل کیک و کلوچه تهیه کنید و بدانید چه مقدار قند و روغن استفاده می‌کنید. در این صورت هم لذت یک دسر یا عصرانه را به خود هدیه کرده‌اید

و هم بیش از 40 نوع ترکیب شیمیایی مختلف وارد بدنتان نشده است

 

 

حواستان باشد در کنار فست‌فودی که سفارش داده‌اید حتماً سالاد باشد و سعی کنید سالادتان را تا آخر میل کنید. مشتری دائم فست‌فود محله‌تان نباشید اما اگر خیلی به پیتزا علاقه دارید خود را از لذت خوردن آن محروم نکنید. اگر می‌توانید در منزل دست به کار شوید و خودتان پیتزا درست کنید. در این صورت به راحتی می‌توانید ترکیبات آن را تنظیم کنید.

منبع:تبیان



:: بازدید از این مطلب : 775
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که پیامکی دریافت کنید اما متوجه نشوید. این مشکل را به تازگی طراحان حل کرده اند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، گاهی اوقات در منطقه های شلوغی قرار دارید و صدای زنگ و یا ویبره گوشی را متوجه نمی شوید. در این مواقع ممکن است کسی با شما کار مهمی داشته باشد و همین متوجه نشدن به ضرر شما باشد.


به تازگی طراحان قابی را برای تلفن های همراه تولید کرده اند که باعث می شود تا هیچ پیامک یا زنگی را از دست ندهید.

این قاب که به نام"Flashr" شناخته می شود، هروقت که پیامکی برای شما ارسال می شود شروع به چراغ زدن و ویبره می کند به طوری که محال است آن را نبینید. در این قاب از چراغ های ال ای دی قوی استفاده شده است.


شما همچنین همراه این قاب می توانید نرم افزار آن را دریافت کنید. این نرم افزار به شما اجازه می دهد تا نوع زنگ و رنگ قاب را عوض کنید. 


:: بازدید از این مطلب : 778
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 راننده خوش‌شانس کامیونی در بزرگراه چین پس از واژگون شدن خودرواش به طرز معجزه‌آسایی از مرگ نجات یافت.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، در این حادثه کامیون حمل 30 تن زغال‌سنگ روی پل شهر ژوانامای چین ناگهان از مسیرش خارج شد و به روی گاردریل‌‌های پل افتاد. 

در اثر این اتفاق راننده کامیون از پنجره به بیرون پرتاب شد اما در یک خوش‌شانسی پا و دستش به بدنه خودرو گیر کرد در حالی که هر آن ممکن بود به اعماق 9 متری دره که زیر پایش قرار داشت ر‌ها شود. 



او که تا رسیدن نیرو‌های امداد و آتش‌نشانی 3 ساعتی را در همان حالت پا در هوا مانده بود با هر تکان کامیون، مرگ را جلوی چشمانش می‌دید. 

به گفته شاهدان، فاصله پل تا زمین زیر پاهایش حدود 9 متر بود و اگر تحت هر شرایطی این راننده از کامیون ر‌ها شده و به پائین سقوط می‌کرد مرگ هولناکی در انتظارش بود. 


بر اساس نظر کارشناسان در این تصادف تخلفی از سوی راننده صورت نگرفته و به علت زیرساخت‌‌های نامناسب جاده چنین حوادثی معمولاً برای خودرو‌های سنگین پیش می‌آید. 


:: بازدید از این مطلب : 785
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 طراحان امریکایی توانسته‌اند بزرگترین اسکیت بورد جهان را بسازند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، این اسکیت بورد که 12 برابر بزرگتر از اندازه معمولی‌اش ساخته شده بیش از 126 هزار پوند هزینه برای ساختش داشته و قادر است تا 10 نفر را روی خود حمل کند. 


طول این اسکیت بورد 972/10 متر و عرض آن 438/2 متر است که در چرخ‌هایش از لاستیک کامیون استفاده کرده‌اند. ساخت این اسکیت بورد حدود یک ماه طول کشیده و 3 طراح آن را در کالیفرنیای امریکا ساخته‌اند. 

بازی با این اسکیت بزرگ، سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز است چرا که چند نفر همزمان می‌توانند روی آن سوار شوند و از اسکیت‌سواری لذت ببرند.

به نظر می‌رسد استفاده از این اسکیت در پیاده‌روها کار دشواری است و تنها می‌توان در خیابان‌های بزرگ و اتوبان‌ها از آن استفاده کرد.

سازندگان این اسکیت بورد قصد داشته‌اند رکورد گینس را با ساخت این اسکیت بشکنند. 


:: بازدید از این مطلب : 820
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 در این هوای گرم پیدا کردن یک محل خنک بسیار سخت است اما شاید صحبت کردن از رکوردهای خنک و برفی مقداری شما را از این گرما دور کند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، گاهی اوقات برف نیز می تواند خودش رکوردی را به نام خودش ثبت کند و یا اینکه باعث می شود تا مردم با کمک آن ها کارهای قشنگی انجام دهند. در اینجا به برخی از این مطالب می پردازیم.

*بیشترین برف در یک سال

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید کدام منطقه از زمین بیش از دیگر مکان ها برف می بارد. در منطقه کوهستانی شمال واشنگتون در سال های 1998 و 99 نزدیک به 3000 متر برف بارید. این مقدار تا به حال تکرار نشده است. این منطقه به عنوان یک محل غیرقابل سکونت شناخته می شود.


*بیشترین برف در یک روز

میزان بارش برف در طول یک سال مطمئنا مقدار زیادی است ولی شاید بخواهید این را نیز بدانید که در کدام منطقه در طول یک روز بیشترین برف باریده است. در سال 1921 و در کلورادوی آمریکا در طول یک روز نزدیک به دو متر برف بارید. این مقدار برای یک شهری که مردم در آن زندگی می کنند بسیار زیاد است و زندگی افراد شهر را برای مدتی مختل کرد.


*طولانی ترین جاده برفی جهان

بلندترین جاده برف گیر دنیا در کانادا قرار دارد. این جاده که دو شهر "گیلیام" و "پیوانوک" را به یکدیگر متصل می کند بیش از 700 کیلومتر طول دارد. این جاده که در سراسر سال پوشیده از برف است در برخی از ماه های سرد سال به طور کامل بسته می شود. مسئولین این جاده بیشتر مواقعا اجازه تردد در آن را به مردم نمی دهند.


*سریع ترین دونده در یخ

"ویم هوف" نام کسی است که توانست رکورد سریع ترین دونده در برف و یخ با پای برهنه را به خود اختصاص دهد. وی در سال 2007 توانست در 2 ساعت و 16 دقیقه و 34 ثانیه به خط پایان مسابقه برسد و در این مسیر با بادهای بسیار سرد و دمای زیر صفر جنگید."هوف" همچنین رکورد شنای زیر یخ های قطب را نیز در اختیار دارد.


*بزرگترین مجسمه برفی دنیا

در سال 2007 و در فستیوال مجسمه های برفی بیش از 600 مجسمه رونمایی شد اما از میان آن ها یک مجسمه بسیار منحصر به فرد بود. این مجسمه که به عنوان بزرگترین مجسمه برفی دنیا نیز شناخته شد 1050 متر طول و 118 متر نیز ارتفاع داشت . این فستیوال در یکی از سردترین نقاط چین برگزار شد.


*بزرگترین دونه برف

دانه های برف بسیار پیچیده تر از آن چیزی هستند که ما فکر می کنیم. بنا به گفته محققان دانه های برف از به هم پیوستن کریستال های مختلف آب تشکیل می شوند و شکل های بسیار زیبایی را خلق می کنند. 

البته عکسی از بزرگترین دانه برف در دسترس نیست اما آن چیزی که در کتاب رکورد ها گینس کشف شده است دانه ای است به عرض 38 سانتی متر که در سال 1887 و در یکی از ایالت های آمریکا پیدا شد.


:: بازدید از این مطلب : 803
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 ناپدید کردن اشیا از جمله کارهای شعبده بازها است اما یک هنرمند بریتانیایی توانست بدون هیچ ترفند ناشناخته ای، یک خودرو را ناپدید کند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، نامرئی کردن اشیاء از جمله دغدغه های سالیان متمادی دانشمندان بوده و بهترین نتیجه ای که در طی این سالها گرفته شده، نامرئی شدن برخی اشیا کوچک آنهم در محیط های خاص آزمایشگاهی بوده است که عملا نتیجه در خور توجهی را به همراه نداشته است اما يک هنرمند مبتکر بريتانيايي با رنگ آميزي هوشمندانه یک خودرو، آن را به صورت نامرئي درآورده است.


"سارا واتسون" با افشانه رنگ به گونه اي خودرو را رنگ آميزي مي کند که اگر با زاويه قائمه به آن ها نگاه کنيد به سختي مي توانيد وجودش را در محيط تشخيص دهيد.

وی که 22 سال سن دارد و دانشجوی رشته هنر است اعلام کرده به خاطر برخی از درس های دانشگاهش اقدام به رنگ آمیزی این خودرو کرده است و فکر نمی کرده تا این اندازه مورد توجه قرار بگیرد. سارا برای نامرئی کردن این ماشین بیش از 3 هفته وقت صرف کرده و بارها طرح خود را برای اجرای دقیق، تغییر داده است.


 او می گوید: "برخی از مردم باور نمی کنند ماشینی در این مکان قرار دارد و حتی گاهی به آن ضربه ای نیز می زنند".


:: بازدید از این مطلب : 825
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()