نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 بهتر است بدن خود را با این 6 ماده غذایی سم‌ زدایی کرده و شیوه زندگی‌ خود را تغییر دهید. اگر می‌ خواهید وزن ‌تان را کاهش دهید و یا به انرژی بیشتری نیاز دارید و یا می ‌خواهید رنگ چهره ‌تان شاداب ‌تر شود و یا درصدد تقویت روحیه خود هستید بهتر است بدن خود را با این 6 ماده غذایی سم ‌زدایی کرده و شیوه زندگی‌ خود را تغییر دهید.

این مواد غذایی عبارتند از:

 

لیمو:
لیمو

 

لیمو به دو علت پای ثابت بسیاری از رژیم‌ های غذایی برای سم ‌زدایی بدن است؛ اول آن که لیمو سرشار از آنتی ‌اکسیدان ویتامین C است و برای پوست اثر فوق ‌العاده‌ای دارد و با بیماری ‌های ناشی از رادیکال ‌های آزاد مبارزه می ‌کند و دوم آن که اثر قلیایی بر روی بدن دارد به این معنا که به تعادل PH بدن کمک کرده و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می ‌شود.

 

سعی کنید صبح خود را با نوشیدن مقداری آب داغ همراه با برشی از لیمو شروع کرده تا بدنتان سم‌ زدایی شده و شسته شود.

 

 زنجبیل
زنجبیل

 

اگر غذای خیلی پر چرب خورده‌اید و با گوارش آن مشکل پیدا کرده‌اید خوردن زنجبیل را به شما پیشنهاد می ‌کنیم. مصرف زنجبیل نه‌ تنها حالت تهوع را برطرف می ‌کند بلکه به عمل گوارش کمک کرده و گاز و نفخ را نیز کاهش می ‌دهد.

 

علاوه بر مواردی که ذکر شد زنجبیل حاوی آنتی‌ اکسیدان فراوانی است و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می ‌شود.

 

زنجبیل را به صورت چای تهیه کرده و یا آن را به شکل رنده شده به آب میوه و یا سبز‌یجات اضافه کرده و میل کنید.

 

 

سیر
سیر

 

مصرف سیر نه تنها برای قلب بلکه برای سم‌ زدایی بدن نیز بسیار مفید است. این سبزی پرخاصیت حاوی خواص آنتی ویروس، آنتی باکتریال و آنتی‌ بیوتیکی است و همچنین دارای ترکیبی شیمیایی موسوم به آلیسین است که موجب تقویت و افزایش سلول‌ های سفید خون می‌ شود و در نتیجه به رفع سموم از بدن کمک موثری می ‌کند.

 

بهتر است سیر را به صورت خام مصرف کنید. برای این کار می ‌توانید آن را به سس سالاد اضافه کنید تا هم به آن طعم داده و هم از خواص سالم آن بهره‌ مند شوید.

 

لبو
لبو

 

لبو، سرشار از منیزیم، آهن و ویتامین C است و محققان در تحقیقات اخیر خود این ماده غذایی را به عنوان یک غذای فوق ‌العاده عالی اعلام کرده‌اند. لبو نه تنها برای پوست، مو و تنظیم سطح کلسترول مفید است بلکه برای سم‌ زدایی کبد نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

لبو را به تنهایی و یا درون سالاد ریخته و از خواص مفید آن بهره‌ مند شوید.

 

اگر می‌ خواهید وزن ‌تان را کاهش دهید و یا به انرژی بیشتری نیاز دارید و یا می ‌خواهید رنگ چهره ‌تان شاداب ‌تر شود و یا درصدد تقویت روحیه خود هستید بهتر است بدن خود را با مواد غذایی طبیعی سم ‌زدایی کرده و شیوه زندگی‌ خود را تغییر دهید.

چای سبز

چای سبز

 

کمتر برنامه غذایی وجود دارد که در آن جایی برای چای سبز وجود نداشته باشد. مصرف مایعات برای حفظ سلامتی و رفع سموم از بدن بسیار مفید است و چای سبز نیز یکی از فوق ‌العاده ‌ترین مایعات به شمار می ‌رود.

 

این نوشیدنی نه تنها برای کاهش وزن مفید است بلکه سرشار از آنتی ‌اکسیدان است. تحقیقات جدید نشان داده نوشیدن چای سبز می ‌تواند کبد را از ابتلا به بیماری‌ های مختلف از جمله کبد چرب محافظت کند.

 

 

 میوه تازه

میوه های تازه

 

میوه‌ جات تازه سرشار از ویتامین، مواد معدنی، آنتی ‌اکسیدان و فیبر هستند و همچنین کم کالری بوده و دارا بودن این خواص آن ‌ها را به مواد غذایی مهمی برای سم ‌زدایی بدن تبدیل کرده است.

 

اگر می ‌خواهید چشم ‌هایتان براق ‌تر و پوست‌ تان شفاف ‌تر و موهایتان درخشان ‌تر شود و سیستم گوارشتان تقویت شود سعی کنید انواع میوه و سبزیجات را به مقدار زیاد مصرف کنید.

 

خوشبختانه اضافه کردن میوه به رژیم روزانه کار ساده ‌ای است بنابراین سعی کنید روز خود را با خوردن سالاد میوه تازه شروع کرده و یا از آن به صورت میان وعده طی روز استفاده کنید.

lمنبع:تبیان



:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 قرآن در باره سرنوشت جامعه ها به روشنى سخن گفته است و با ملاحظه آیاتى كه در این زمینه وارد شده است مى توان نظریه قرآن را در جهات مختلف مسأله دریافت .

 

 


 

صالحان

 

ما در این مقاله آیات ده‌گانه اى را كه در موضوع سرنوشت جامعه ها وارد شده است در چند بخش مطرح مى كنیم:

1. صالحان وارثان زمین مى شوند

آینده نگرى انسان او را وادار مى كند كه از آینده جهان و سرنوشت بشر خبرى به دست آورد، زیرا از سپیده دم تاریخ ، نزاع و نبرد پیوسته ى میان حق و باطل برقرار بوده و پیروزى دست به دست مى‌گشت و به تعبیر قرآن:

(...وتِلكََ الأَیّامُ نُداوِلُها بَیْنَ النّاس...)[آل عمران/140]

«ما ایام و روزهاى (شیرینى و پیروزى) را میان مردم دست به دست مى گردانیم».

با این كه روش تاریخ بشر تاكنون به صورت مبادله پیروزى بوده است، ولى قرآن معتقد است مشیت الهى بر این تعلق گرفته كه در آینده، فقط صالحان وارثان زمین خواهند بود، و حكومت جهان و اداره امور را به دست خواهند گرفت و حق و حقیقت در موضع خود استوار خواهد بود و باطل بر آن پیروز نخواهد شد و همه جهانیان زیر لواى حكومت صالحان قرار خواهند گرفت و حكومت واحدى بر جهان مستولى خواهد شد چنان كه مى فرماید:

(وَلََقَدْ كَتَبْنا فِى الزَّبُور مِنْ بَعْدِ الذِّكْر أَنَّ الأَرْض یَرِثُها عِبادى الصّالِحُون)[انبیاء/105]

«ما در كتاب زبور، پس از «ذكر»(شاید مقصود تورات باشد) چنین نوشتیم كه در آینده صالحان و پاكان وارثان زمین خواهند بود و صفحه جهان براى ابد از لوث وجود افراد ناصالح پاك خواهد شد».

و در آیه دیگر باز مى فرماید:

(وَعََدَ اللّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصّالِحات لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِى الأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ...)[نور/55]

«خداوند به افراد با ایمان از شما كه داراى عمل نیك هست، وعده قطعى داده است كه آنان را خلیفه وجانشینان خود در روى زمین قرار خواهد داد».

آخرین وصى پیامبر حضرت مهدى (علیه السلام) زمام امور را بدست مى گیرد و اسلام را در سراسر شرق و غرب منتشر مى سازد

 

جانشینى این گروه از خداوند یا از پیشینیان در روى زمین، همان قیام به تدبیر امور زندگى، و برقرارى عدل و عدالت در اجتماع و توسعه عمران و آبادى در زمین است.

در آیه سوم، سرانجام را از آن تقوا پیشگان مى داند و یادآور مى شود كه:(...وَالعاقِبَةُ لِلتَّقْوى)[طه/132]: «عاقبت از آن متقین است».

 

2. استقرار آیین خدا و گسترش امنیت در جهان

قرآن در دو مورد از برقرارى آیین اسلام در جهان، و پیروزى آن، بر دین هاى دیگر خبر داده است و این گزارش غیبى تاكنون محقق نگردیده و طبق روایات، ظرف تحقق آن، دوره دیگرى است كه در آن، آخرین وصى پیامبر حضرت مهدى (علیه السلام)زمام امور را بدست مى گیرد و اسلام را در سراسر شرق و غرب منتشر مى سازد چنان كه مى فرماید:

(هُوَ الَّذِى أَرْسَلَ رَسُولهُ بِالهُدى وَدِین الحَقّ لِیُظْهِرَهُ عَلى الدِّینِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُون)[توبه/33 و صف/9]

«او است كه پیامبر خود را با هدایت ها و آیین استوارى فرستاده است تا دین حق را بر تمام دین ها پیروز گرداند هر چند گروه مشرك آن را دوست نداشته باشند».

در آیه دیگر، همین مطلب به تعبیر دیگر و این كه «نور خدا خاموش شدنى نیست»، وارد شده است چنان كه مى فرماید:

(یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللّه بِأَفْواهِهِمْ وَاللّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الكافِرُون)[صف/8]

«مى خواهند نور خدا را با دهان هاى خود خاموش كنند، خداوند نور خود را به پایان مى رساند هر چند كافران دوست نداشته باشند».

پیامبران

 

3. پیروزى پیامبران

 

پیامبران در طول تاریخ براى اشاعه مكتب خود، مجاهدت ها وكوشش ها كرده اند، ولى هرگز نتوانسته اند مكتب خود را در سراسر جهان پیاده كنند و در هر عصرى گروه هاى بى شمارى به مخالفت با پیامبران برخاسته و سد راه آنان بودند.

ولى قرآن مبارزه هاى اهل باطل را با مكتب حق یك مبارزه موقت تلقى مى كند و معتقد است كه سنگرهاى باطل سرانجام فرو ریخته وبرنامه پیامبران در جهان گسترش پیدا خواهد كرد.

قرآن این حقیقت را طى آیاتى بیان مى كند:

(إِنّا لَنَنْصُرُ رُسُلنا وَالَّذِینَ آمَنُوا فِى الحَیاةِ الدُّنْیا وَیَوم یَقُومُ الأَشهاد)[غافر/51]

«ما پیامبران و فرستادگان خود وافراد با ایمان را در دنیا و روز قیام گواهان كمك مى كنیم».

قرآن در آیه دیگر از تعلق مشیت الهى بر پیروزى پیامبران در آینده سخن مى گوید آنجا كه مى فرماید:

(وَلَقَدْ سَبَقَتْ كَلِمَتُنا لِعِبادِنا المُرْسَلین * انّهُمْ لَهُمُ المَنْصُورون * وَإِنَّ جُنْدَنا لَهُمُ الغالِبُون)[صافات/171 ـ 173]

«اراده و مشیت ما به پیروزى پیامبران تعلق گرفته است، آنان كمك شدگان هستند و سپاه ما (سپاه توحید) پیروز است».

و در آیه دیگر مى فرماید:

(كَتَبَ اللّهُ لأَغْلَبَنَّ أَنَا وَرُسُلى...)[مجادله/21]

«خداوند بر خود واجب و لازم شمرده است كه او و پیامبران او بر قواى كفر غلبه كنند».

قرآن معتقد است مشیت الهى بر این تعلق گرفته كه در آینده، فقط صالحان وارثان زمین خواهند بود، و حكومت جهان و اداره امور را به دست خواهند گرفت و حق و حقیقت در موضع خود استوار خواهد بود و باطل بر آن پیروز نخواهد شد. و همه جهانیان زیر لواى حكومت صالحان قرار خواهند گرفت و حكومت واحدى بر جهان مستولى خواهد شد

 

4.  در مبارزه حق و باطل، حق، همواره پیروز است

آیات قرآن نه تنها نظام تكوین را نظام خیر، و غلبه خیر بر شر مى داند، بلكه سرانجام، نظام اجتماعى انسان را نظام استوار مى داند كه در آن نظام توحید بر نظام شرك و طاغوت غلبه كرده و پیروزى از آن صالحان و راستگویان خواهد بود از این جهت مى فرماید:

(بَلْ نَقْذِفُ بِالحَقِّ عَلى الباطِلِ فَیَدْمَغُهُ فَإِذا هُوَ زاهِق...)[انبیاء/18]

«ما حق را بر باطل مى زنیم و آن را نابود مى سازیم ناگهان آن پوچ و تباه است».

قرآن در آیه دیگر حق و باطل را به آب وكف تشبیه مى كند و باطل بسان كف بر دوش حق سوار مى شود و با حركت حق، حركت مى كند، امّا دیرى نمى پاید باطل هاى كف گونه فرو كش كرده وحق وحقیقت بسان آب حیات در دلها باقى مى ماند آنجا  كه مى فرماید:

(...أَمّا الزَّبَدُ فَیَذْهَبْ جُفاءً وَأَمّا ما یَنْفَعُ فَیَمْكُثُ فِى الأَرض...)[رعد/17]

«كف ها روى آب نابود مى شوند و آنچه براى مردم مفید است در زمین باقى مى ماند».

 

5. كمك هاى غیبى در سرانجام جامعه ها

قرآن معتقد است كه در سرانجام جامعه ها، افراد، فداكارى پیدا مى شوند كه با تمام قدرت در عزت اسلام و ذلت كفر مى كوشند و از این طریق به گروهك ها هشدار مى دهد كه اگر از جاده مستقیم توحیدمنحرف شوند و به وادى جاهلیت بازگردند، هرگز آیین حق با انحراف آنان نابود نمى شود، و در طول تاریخ كه جامعه انسانى رو به كمال است افرادى پیدا مى شوند كه خداوند آنان را دوست دارد و آنان نیز خدا را دوست دارند، آنان در مقابل گروه با ایمان متواضع و در برابر كافران عزیز و سركشند، در راه خدا كوشش مى كنند و از سرزنش سرزنش كنندگان نمى ترسند، آنجا كه مى فرماید:

(یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِینهِ فَسَوفَ یَأتِى اللّه بِقَوم یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونهُ أَذِلّة عَلى المُۆْمِنین أَعِزَّة عَلى الكافِرینَ یُجاهِدُونَ فِى سَبیلِ اللّهِ وَلا یَخافُونَ لَومة لائِم...)[مائده/54]

منبع:تبیان



:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 همانا بنده، مرا در حاجت خود می خواند پس من امر می کنم به برآورده کردن حاجت او. سپس او گناهی مرتکب می شود، پس من به فرشته می گویم: همانا بنده من با گناه خود سخط و ناراحتی مرا موجب شد، پس مستحقّ محرومیت و عدم استجابت دعاست و همانا او به آنچه که در نزد من است نمی رسد مگر به وسیله اطاعت و بندگی.

 

 


 

استجابت

 

وَ إِذَا سَأَلَكَ عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْیَسْتَجِیبُواْ لِی وَلْیُۆْمِنُواْ بِی لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُونَ.

ترجمه: چون بندگان من در باره من از تو بپرسند ، بگو که من نزدیکم و به ندای کسی که مرا بخواند پاسخ می دهم پس به ندای من پاسخ دهند و به من ایمان آورند تا راه راست یابند. (آیه ی 186 سوره مبارکه بقره)

امروز بنا داریم آیه ی 186 سوره مبارکه بقره را اندکی شرح دهیم. داستان از این قرار است که عده ای به محضر پیامبر اکرم رسیدند و از آن حضرت سوال کردند که آیا خدا دور است یا نزدیک؟ باید برای گفتگوی با وی بلند صحبت کنیم یا آرام؟

پس از این پرسش، وحی بر رسول خدا نازل شد و این آیه شریفه پاسخ سوال اصحاب پیامبر را در بر داشت.(قریب به مضمون)

 

چند نکته در باب دعا عرض می کنم:

اولاً: دعا از بهترین راه های ارتباط با خداست. به وسیله دعا انسان می تواند به منبع نور و هدایت متصل گردد.

دعا شاهراه بندگی و عبودیت است. خدای کریم می فرماید:

قُلْ مَا یَعْبَأُ بِكُمْ رَبِّی لَوْلَا دُعَاۆُكُمْ

بگو: اگر دعای شما نباشد، پروردگارم هیچ اعتنایی به شما نمی کند. (فرقان ، 77)

اساساً دعا وسیله جلب توجه و عنایت پروردگار به بندگان است.

اولین ادب در دعا قطع امید از غیرخداست. تا زمانی که انسان در دل خود و در کنار خدا کس دیگری و چیز دیگری را راهگشا و کارگشا بداند به مرتبه ی متعالی دعا و ارتباط با خدا دست نیافته است

 

قرآن کریم می فرماید:

إنَّ الَّذِینَ یَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِی سَیَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِینَ

بى‏تردید كسانى كه از پرستش من تكبر مى‏ورزند زودا كه سر افكنده وارد دوزخ شوند . (غافر،60)

در تفسیر این آیه شریفه بیان شده است که منظور از عبادت در این آیه، دعا می باشد. رسول خدا می‌فرمایند:

اذا اذن الله لعبد فی الدّعا فتح له باب الاجابه بالرحمه. (ارشاد القلوب ج1/ ص 149)

هرگاه خداوند بر روی بنده ای باب دعا را باز نماید، باب اجابت را نیز با مهربانی و رحمت می گشاید.

دعا از ضروری ترین نیازهای یک انسان است. انسان منهای دعا، فاقد هرگونه معنویت و تهی از هر گونه امیدواری است.

در روایات شریف تعابیر زیبایی در خصوص دعا مطرح شده است.

پیامبر اکرم می فرمایند:

افضل العباده الدعا (برترین و بافضیلت ترین عبادت دعاست)

و همان وجود نورانی می فرمایند:

الدّعا مخّ العباده یعنی دعا مغز عبادت است.

دعا

 

در واقع هیچ عبادتی منهای مغز آن که دعا می باشد ارزش و اعتباری ندارد. دعا ارتباط با سلطان سلاطین عالم است. فرقی که این ارتباط با ارتباطات دیگر دارد در این است که برای دیدار با هر سلطان و پادشاهی باید وقت قبلی گرفت و در بارگاه او به حضورش رسید.

اما دعا به گونه ای است که هر زمان و در هر مکان می توان به درگاه آن پادشاه ملک و ملکوت تشرّف یافت و درد دل و حاجت خود را با او در میان گذاشت.

آیه شریفه ای که در ابتدای این نوشتار بیان کردم حاوی نکته ای شیرین و شنیدنی است.

در این آیه، 7 بار خدای متعال کلمه "من" را بیان می فرمایند.

هرگاه بندگان من از تو درباره ی من بپرسند. (بگو) من نزدیکم و دعای دعاکننده را به هنگامی که من را بخواند اجابت می کنم. پس آنان باید فرمان من را گردن نهند و به من ایمان آورند، باشد که راه یابند.

تأکید خدا بر این است که هر چه هست از اوست و تنها باید او را خواند. توسل و توجه و کمک خواستن از غیر خدا و کسانی که او معرفی فرموده است کمکی در جهت حل مشکلات انسان نمی کند.

بد نیست در اینجا به نکاتی درباره ی آداب دعا هم اشاره کنم.

دعا همچون عبادات دیگر آدابی دارد که با التزام به آن می توان درصد اجابت و استجابت را افزون کرد.

اولین ادب در دعا قطع امید از غیرخداست. تا زمانی که انسان در دل خود و در کنار خدا کس دیگری و چیز دیگری را راهگشا و کارگشا بداند به مرتبه ی متعالی دعا و ارتباط با خدا دست نیافته است.

دعا از ضروری ترین نیازهای یک انسان است. انسان منهای دعا، فاقد هرگونه معنویت و تهی از هر گونه امیدواری است

 

فقط باید از او مدد گرفت و از او مسألت نمود. این مهمترین سرِّ دعاست.

ثانیاً: باید دانست مواردی مانع استجابت دعا می شوند.

از جمله مهمترین این موانع گناه می باشد. گناه و معصیت راه استجابت را مسدود می کند.

در حدیث قدسی خدای متعال می فرماید:

انّ العبد یدعونی للحاجه فآمر بقضائها فیذنب فاقول للملک انّ عبدی قد تعرّض لسخطی بالمعصیته فاستحقّ للحرمان و انّه لاینال ماعندی الا بطاعتی.

همانا بنده، مرا در حاجت خود می خواند پس من امر می کنم به برآورده کردن حاجت او. سپس او گناهی مرتکب می شود، پس من به فرشته می گویم: همانا بنده من با گناه خود سخط و ناراحتی مرا موجب شد، پس مستحقّ محرومیت و عدم استجابت دعاست و همانا او به آنچه که در نزد من است نمی رسد مگر به وسیله اطاعت و بندگی.

لقمه ی حرام هم از موانع استجابت دعاست.

دعا به گونه ای است که هر زمان و در هر مکان می توان به درگاه آن پادشاه ملک و ملکوت تشرّف یافت و درد دل و حاجت خود را با او در میان گذاشت

 

نبی اکرم می فرمایند:

انّ العبد لیرفع یده الی الله و مطعمه حرام فکیف یستجاب له و هذا حاله

همانا بنده ی خدا دست نیاز خود را به سوی خدا بلند می نماید در حالی که غذا و لقمه ی او از حرام به دست آمده است. چگونه دعایش مستجاب شود حال آنکه وضعیتش این چنین است؟!

ثالثاً: دعا همواره مستجاب است. اما در برخی از زمان ها و مکان ها به استجابت نزدیک تر است.

مثلاً دعا در روز عرفه و در صحرای عرفات و یا دعا در تحت قبه سیدالشهداء و یا دعا در شب نیمه شعبان و شب های قدر. این مواقف و مواقع اثر فزونتری در استجابت دارند.

رابعاً: برای دعا مستحب است که انسان کف دست خود را به سوی پروردگار بلند کند و سپس با کف دست بر صورت خود مسح نماید .امام صادق علیه السلام می فرمایند:

"هیچ بنده ای دستش را به درگاه خدای عزیز جبار دراز نکند، مگر آنکه خداوند شرم کند آن را خالی برگرداند، تا اینکه از فزونی رحمت خویش هر اندازه که بخواهد، در آن بنهد.

بنابراین، هرگاه یکی از شما دعا کرد، پیش از آن که دستش را بیاندازد، آن را به سر رو روی خود بکشد. "

پنجم آنکه: در دعا و مسألت از خدا شایسته است که انسان الحاح و اصرار و پافشاری نماید و آنچه می خواهد را زیاد نداند.

امام باقر علیه السلام می فرمایند:

لاتستکثروا شیئاً مما تطلبون فما عندالله اکثر مما تقدرون.

آنچه را می طلبید، هرگز بسیار مپندارید. زیرا آنچه نزد خداست، بیش از آن است که شما می پندارید.

بخشندگی خدا هرگز با چارچوب فکر و درک ما سازگاری ندارد. نباید به بزرگی خواسته خود بنگریم؛ چرا که قدرت خدا در برآورده نمودن خواسته های ما بیش از آن چیزی است که تصور می کنیم.

منبع:تبیان



:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 

همه چیز راجع به مغز

همه چیز راجع به مغز

 

این فلش تعاملی برای آموزش طرز کار مغز برای دانش آموزان دوره دبستان و راهنمایی می باشد. در پایان بچه ها با اجزای مختلف مغز و نحوه کارکرد بخش های مختلف آن آشنا می شوند.

 

 

 

 

در صورت باز نشدن فلش از لینک زیر کمک بگیرید.

http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=215271



:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 آلرژی در اثر پاسخ غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به وجود می آید. سیستم ایمنی در مقابل مواد آلرژی‌زای محیط مثل گردوغبار، موی حیوانات و برخی غذاها از بدن محافظت می کند.

 

 

 


 

محرک های آلرژی

 

عواملی که باعث تشدید یا تحریک آلرژی می گردند را به نام آلرژن (حساسیت‌زا) می شناسند.

 

این آلرژن ها عبارتند از: گرده گیاهان، گردوغبار، کپک ها، موی حیوانات و غذاهایی خاص.

 

 

در این مطلب به 10 مورد از این مواد آلرژی زا می پردازیم.

 

گرده گیاهان

 

1- گرده افشانی گیاهان

اگر در معرض گرده افشانی درختان و گیاهان قرار بگیرید، می توانید به آلرژی فصلی یا تب یونجه مبتلا شوید.

علائم این آلرژی عبارت است از: عطسه، آبریزش بینی، گرفتگی بینی، خارش و ترشح اشک.

درمان شامل داروهای تجویزی توسط پزشک و آمپول ضدآلرژی می باشد.

برای جلوگیری از این آلرژی باید در هنگام وزش باد و صبح و عصرها در خانه ماند و پنجره ها را بست.

 

گربه

 

2- پشم، مو و پر حیوانات

پروتئین های موجود در غده های چربی پوست و بزاق حیوانات، می تواند در برخی افراد واکنش‌های آلرژیکی ایجاد کند.

ممکن است چند ماه یا چند سال بعد از تماس با حیوان طول بکشد تا علائم این آلرژی دیده شوند.

لذا حیوانات را داخل خانه راه ندهید. همچنین استفاده از سیستم تهویه در داخل خانه و جارو کردن اتاق ها نیز مفیدند.

 

مایت

 

3- گردوغبار

موجودات ریز میکروسکوپی به نام مایت در ذرات گردوغبار هوا پراکنده اند (تصویر کناری مایت را نشان می دهد).

آن ها در مناطق با رطوبت بالا زندگی می کنند.

غذایشان، پوست مرده انسان و حیوانات، گرده گیاهان، باکتری و قارچ می باشد.

پوشاندن تشک و بالش با ملحفه، استفاده از بالش های دارای حداقل مواد آلرژی زا، شستن ملحفه ها با آب داغ هر هفته و جلوگیری از ورود حیوانات از این آلرژی جلوگیری می کند.

 

حشرات

 

4- نیش حشرات

افرادی که به نیش حشرات آلرژی دارند، ممکن است واکنش شدیدی نشان دهند.

علائم این آلرژی عبارت است از: ورم و قرمزی بیش از حد پوست، تهوع، خستگی و تب خفیف.

به ندرت نیش حشرات باعث آنافیلاکسی (حساسیت شدید و خطرناک و کشنده) با علائم تنگی نفس، کهیر، ورم صورت، گلو و زبان، ضربان سریع قلب،سرگیجه و افت سریع فشار خون می گردد.

برای افراد دارای آلرژی شدید، باید فورا بعد از نیش زدن، اپی نفرین توسط پزشک تجویز شود.

آمپول آلرژی نیز برای جلوگیری از آنافیلاکسی ایجاد شده توسط نیش حشرات توصیه می شود.

 

قارچ و کپک

 

5- کپک و قارچ

تنفس کردن و یا دست زدن به کپک ها و یا قارچ های انگلی ممکن است در افراد موجب ایجاد آلرژی گردند.

انواع مختلف کپک وجود دارد اما تمام آن ها نیاز به رطوبت برای رشد دارند.

کپک و قارچ انگلی در مناطق مرطوب خانه مانند زیرزمین، حمام، چمن و کودها یافت می شود.

مناطق مرطوب خانه باید دارای تهویه مناسب باشد.

 

بادام زمینی

 

6- مواد غذایی

شیر، تخم مرغ، سویا، بادام زمینی، آجیل و گندم از مهم ترین مواد غذایی آلرژی زا می باشند.

غالبا واکنش آلرژیکی در عرض چند دقیقه بعد از خوردن غذا رخ می دهد.

علائم آن شامل آسم، کهیر، تهوع، اسهال و تورم اطراف دهان می باشد و می تواند شدید شود.

اگر اشتباهی از این غذاها مصرف کردید، با آنتی هیستامین و یا استروئید(تحت نظر پزشک) خود را درمان کنید.

اگر آلرژی شدید باشد، باید از تزریق اپی نفرین استفاده کنید.

 

دستکش پلاستیکی

 

7- لاتکس (لاستیک خام)

لاتکس در دستکش پلاستیکی و برخی دستگاه های پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد و باعث ایجاد آلرژی می گردد.

علائم این آلرژی شامل: بثورات پوستی، سوزش چشم، آبریزش بینی، عطسه، خس خس سینه و خارش پوست و یا بینی می باشد.

واکنش آلرژیکی می تواند از قرمزی پوست و خارش تا آنافیلاکسی (واکنش شدید آلرژیکی) باشد.

 

دارو

 

8- داروها

علائم آلرژی به داروهایی مثل پنی سیلین و یا آسپیرین می تواند خفیف و یا شدید و کشنده باشد.

علائم این آلرژی شامل: کهیر، خارش چشمان، ورم دهان و گلو می باشد.

بهتر است از مصرف داروها با هم خودداری کنید، اما اگر اشتباهی داروها را با هم مصرف کردید، با آنتی هیستامین و یا استروئید (تحت نظر پزشک) خود را درمان کنید.

برای سرفه و احتقان ریه، گشاد کننده های برونش ها (تحت نظر پزشک) ممکن است تجویز شود.

برای موارد شدید، اپی نفرین (تحت نظر پزشک) ممکن است لازم شود.

 

شمع معطر

 

 

9- عطر و بوها

بوی عطر، شمع های معطر، مواد شوینده لباس و لوازم آرایشی می تواند آلرژی های خفیف تا کشنده را بوجود آورد.

برای بیشتر مردم، علائم این آلرژی بعد از یک بار فروکش می کند.

اما برای برخی دیگر، مواجهه مکرر با این مواد معطر، سبب افزایش علائم می گردد که اغلب مدت زمان زیادی طول می کشد تا علائم کم شوند.

 

سوسک

 

10- سوسک ها

پروتئین های موجود در مدفوع سوسک ها می تواند موجب آلرژی گردد.

در آب و هوای گرم و در مناطقی که گرم می باشند و در مناطقی که ساس ها وجود دارند، سوسک ها زیاد هستند.

با استفاده از حشره کش ها، تمیز نگه داشتن خانه، توری گذاشتن روی سوراخ های فاضلاب، تعمیر ترک و سوراخ در کف، دیوارها و پنجره ها از شر این سوسک ها می توانید درامان بمانید.

منبع:تبیان


:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 



















:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 
































 


:: بازدید از این مطلب : 2011
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 "مگان لوییس" بعد از 4 سال سفر با اسب توانست رکورد طولانی ترین سفر دنیا با اسب را به نام خودش ثبت کند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، در قرن 21 که تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده است سفرها در زمان های بسیار کوتاه انجام می شود. 


"مگان لوییس" 63 ساله پس از چهار سال سفر با اسب آن هم در قرن 21، طولانی ترین سفر دنیا با اسب را به نام خودش ثبت کرد. این خانم سفر خودش را در سال 2008 و از منطقه در ولز آغاز کرد. 


او هم اکنون در حال بازگشت به لندن است و تا به حال بیش از 13 هزار کیلومتر سفر کرده و در این میان از 9 کشور مختلف نیز دیدن کرده است. او گفت که روزانه مجبور بوده است 50 کیلومتر اسب سواری کند.

وی همچنین در این مدت دچار مصدومیت نیز شده است. خانم "لوییس"می گوید یک بار بعد از سقوط از اسب دنده هایم شکست و برای همین سه ماه در بیمارستان بستری بودم.


لازم به ذکر است که او در این سفر 7 اسب عوض کرد و از کشورهای چین، قزاقستان، روسیه، اوکراین، مجارستان، اتریش، آلمان، فرانسه و انگلستان گذر کرده است.


:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 هر شب تعدادی از دانستنیهای جالب و خواندی را برای شما انتخاب و منتشر می کنیم اگر شما هم مطالب جالب و شنیدی داشتید می توانید به ایمیل اعلام شده در ستون باشگاه خوانندگان بفرستید تا با نام خودتان کار شود.

 
*شاه ماهي پرمصرف ترين ماهي جهان است.
 
*در دهه ۱۸۳۰، کچاپ، به عنوان دارو فروخته مي شد.
 
*بادام از خانواده هلو است.
 
*در زمان قديم، هويج به عنوان گياه دارويي کشت مي شد.
 
*افزودن نصف پيمانه ليموناد به گلدان باعث مي شود عمر گل طولاني شود.
 
*در جنوب آفريقا موريانه ها و مورچه ها تفت داده مي شود و مانند پف فيل و اسنک مصرف مي شود.
 
*به نقل از «Funfacts» در زمان روم باستان، زبان فلامينگوها، غذاي گران قيمتي به حساب مي آمد.
 
*اولين سوپ در ۶۰۰۰سال قبل از ميلاد مسيح از گوشت اسب آبي تهيه شد.
 
*تعداد دانه ها در هر رديف ذرت هميشه به تعداد زوج است.
 
*به طور روزانه، حدود ۲۷ميليون آمريکايي از غذاهاي رستوران مک دونالد استفاده مي کنند.


:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 طراحان ایرانی همیشه در صحنه طراحی های ماشین ها حضور داشته اند. این بار نیز یکی دیگر از طراحان جوان کشور خودرویی را برای شرکت کیا طراحی کرده است.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، طرح های بسیار زیادی برای ماشین های دنیا وجود دارد و البته برخی از آن ها به بازار نیز می رسند ولی برخی دیگر همچنان بر روی کاغذ هستند.


طراحان ایرانی همیشه در صحنه طراحی هایی ماشین ها حضور داشته اند این بار نیز یکی دیگر از طراحان جوان کشور خودرویی را برای شرکت کیا طراحی کرده است. 

محسن خرسندی متولد سال 1369 و دانشجوی رشته مکانیک دانشگاه اصفهان می باشد و از بچگی با توجه به علاقه خاصی که به خودرو داشته است به دنبال طراخی ماشین بوده است. طرح او برای ماشین شرکت "کیا" حتی توانسته است برنده جایزه اول طراحی نیمه حرفه ای شود.


طرح او برای شرکت "کیا" با "ام شیفت" شناخته می شود و یک ماشین سوپر اسپرت برای سال 2020 است. این ماشین  طرحی است از تلفیق ماشین های سوپر اسپرت دهه های 70 و 80 میلادی مانند پورشه 917 و 908 که از خودرو های خوب شرکت پورشه بوده اند.


خودروی  "ام شیفت" همچنین قدرت آن را دارد که به ماشینی به سلیقه شما تبدیل شود چرا که بدنه آن قابل جابه جا شده است و می توان به راحتی بدنه آن را تغییر داد


:: بازدید از این مطلب : 353
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1391 | نظرات ()