نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 تکنولوژی همه روزه در حال پیشرفت و ترقی است و از همین رو نیز هر روز موارد جدیدی در آن دیده می شود. در این میان عرصه تکنولوژی های کامپیوتری بیش از دیگران در حال پیشرفت است.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، به تازگی یکی از شرکت های تولید کننده وسایل و ابزار کامپیوتری به دنیال تولید مانیتورهای شفاف رفته است. این شرکت اعلام کرده است که می توان از این مانیتورها در شیشه های جلویی ماشین و همچنین برای تبلیغات استفاده کرد.

از دیگر امکانات این مانیتور می توان به هوشمند بودن آن اشاره کرد. به طوری که شما با قرار دادن آن در مقابل اشیا می توانید اطلاعاتی را در مورد آن به دست آورید. برای مثال اگراین مانیتور را در مقابل یک نقشه قرار دهید به شما اطلاعات مسیرها و وضعیت ترافیک را در راه ها می دهد.


شرکت سازنده در مورد نحوه ساهت این محصولات و همچنین طراحی آن اعلام کرده است که از پرده های شفافی استفاده می کند که به شما اجازه دیدن پشت صفحه را می دهد و در همین حال نیز از خود نوری تولید می کند که باعث پخش شدن اطلاعات می شود.

با توجه به این که این روزها نیز صفحات شفاف وجود دارند این شرکت سعی دارد تا یک مانیتور نازکتر با قابلیت های بالا و تمام رنگی تولید کند و لازم به ذکر است که این شرکت اعلام کرده است که بیش از 20 سال بر روی این پروژه کار کرده است.


:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 بچه های نابغه در دنیا تعداد زیادی ندارند. این بچه ها در سنین پایین صحبت کردن را اغاز می کنند و همچنین در همان سال ها دوران مدرسه را به پایان می رسانند و به سرعت به دانشگاه می رسند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، تانیشک ابراهیم پسر 9 ساله هندی این روزها به دنبال گرفتن مدرک دانشگاه اش است. این پسر بچه در سن 4 سالگی به موسسه نوابغ معرفی شد و توانست در 99.9 درصد از تست ها به راحتی بگذرد.

این پسر بچه در سن 8 سالگی وارد کالج امریکن ریور شده و در میان دانشجویانی درس می خواند که سنشان حتی از دو برابر سن او نیز بیشتر است و حتی گاهی اوقات به آن ها درس نیز می دهد.


مادر تانیشک اولین فردی است که به نبوغ فرزندش در سن دو و نیم سالگی پی برده است. پدر تانیشک یک مهندس کامپیوتر است و مادرش نیز یک دامپزشک است.


تانیشک در سن دوسالگی می توانسته است تا عدد 100 بشمارد و همچنین بدون وقفه به کلاس های 5 ابتدایی رسیده است. تانیشک می گوید: من به درس های فیزیک و ریاضی بسیار علاقه دارم و همچنین دوست دارم یک دانشمند یا رئیس جمهور شوم.


:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 صبحانه مهمترین وعده غذایی در روز است و خوردن آن فواید زیادی برای سلامت انسان دارد برای اینکه بدانید بهترین غذا برای صبحانه چیست ادامه مطلب را بخوانید.

حمیدبشارتی، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: همان طور که بارها شنیده اید صبحانه مهمترین وعده غذایی در روز است اما با این حال بسیاری از ما این وعده را فراموش می کنیم. 
 
وی در ادامه مطلب خود افزود: تحقیقات نشان داده است که خوردن صبحانه فواید زیادی برای سلامت انسان دارد که این وعده می تواند به کاهش وزن کمک کرده و حتی میزان مسمومیت بر اثر فلز سرب را که در بسیاری از محصولات روزانه بکار رفته را کاهش دهد. 
 
بشارتی تصریح کرد:‌ صبحانه ایده آل یک املت شامل 2 سفیده تخم مرغ، یک زرده مقداری اسفناج به همراه یک لیوان آب گیلان یا آلبالو است. 
 
وی در ادامه گفت: این صبحانه مقادر زیادی پروتئین دارد که نیاز بدن به انرژی در طول روز را تأمین می کند. 
 
بشارتی اظهار کرد: وجود تخم مرغ در وعده غذای صبحانه می تواند میزان مصرف کالری را در طول روز تا 18 درصد کاهش دهد که این غذای سرشار از پروتئین،‌ احساس سیری، پربودن شکم را به شمار می دهد و به این ترتیب شما دیگر تمایلی برای خوردن بیشتر نخواهید داشت. 
بشارتی خاطر نشان کرد: تحقیقات دیگر هم نشان داده است مردانی که در وعده صبحانه خود تخم مرغ می خورند در مقایسه با مردانی که صبحانه ای سرشار از از کربوهیدرات مصرف می کنند هنگام ناهار تمایل کمتری به خوردن غذا خوردن دارند و کالری کمتری را وارد بدن خود می کنند


:: بازدید از این مطلب : 409
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 یکی از راههای داشتن اندامی متناسب رعایت رژیم غذایی است، اما گنجاندن تمام مواد غذایی مورد نیاز بدن در وعده های غذایی کار دشواری است.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ ممکن است شما برای انتخاب رژیم غذایی مناسب دچار مشکل شوید. در ادامه، این مطلب نکاتی را به شما پیشنهاد می کند، که با رعایت آنها تقریباً نیازی به رعایت رژیم های سخت، ندارید. 
 
میوه و سبزیجات را در وعده های غذایی خود بگنجانید. 
 
 
ممکن است تعجب کنید، اما یکی از راههای کم کردن وزن،‌ خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات است. سعی کنید امشب به جای یک نوع، سه نوع سبزیجات را همراه شام خود میل کنید تا خود را به خوردن سبزیجات عادت دهید. بدین ترتیب فیبر و آب بیشتر و کالری کمتری جذب کرده اید. 
سبزیجات را بدون روغن طبخ نمایید و بجای استفاده از سس های چرب، آن را با آبلیمو مزه دار کنید. 
 
غذا را خوب بجوید. 
 
 
یکی از موثرترین راهها برای کاهش وزن، جویدن زیاد غذا است. محتویات بشقاب خود را به قسمت های کوچکی تقسیم کنید. بد نیست ۲۰ دقیقه از وقت تان را برای میل غذا در نظر بگیرید، تا خود را به آرام جویدن غذا عادت دهید. با این روش، از غذا خوردن نیز لذت بیشتری خواهید برد. 
 
خواب بیشتر، وزن کمتر را نتیجه می دهد. 
 
 
هنگامی که خواب جایگزین فعالیت های بیهوده شود، گرسنگی به سراغ شما می آید. شما با خوابیدن، تا شش درصد کمتر کالری مصرف می کنید. همچنین، نتایج تحقیقات حاکی از این موضوع هستند که خواب، باعث کم شدن اشتها می گردد. 
 
سوپ را فراموش نکنید. 
 
 
خوردن سوپ یکی از راههای کم کردن وزن است. سوپ ِ حاوی گوشت و یا مرغ، همراه با سبزیجات تازه و یا یخ زده، علاوه بر اینکه می تواند پیش غذای لذیذی باشد، باعث فرو نشاندن اشتها نیز می گردد. البته سوپ های خامه ای به علت داشتن مقادیر زیادی چربی و کالری، از این امر مستثنا هستند. 
 
غلات سبوس دار مصرف کنید. 
 
 
مصرف غلات سبوس دار مانند برنج قهوه ای، گندم و جو، کالری کمتر و تنظیم کلسترول را به همراه خواهند داشت. امروزه غلات سبوس دار در تهیه بیسکوییت، کلوچه، خمیر پیتزا، ماکارونی و نان گندم استفاده می شوند. 
 
لباس های تنگ شده خود را دور نریزید. 
 
 
اگر چاق تر از قبل شده اید، به جای دور ریختن -یا بخشیدن- همه لباس هایی که برایتان تنگ شده اند، آنها را نگه دارید و هر روز به آن ها نگاه کنید. حداقل یکی از آنها را که بیشتر می پسندید انتخاب کرده و برای روزی که دوباره اندازه تان شود تلاش کنید. به این صورت، ناخودآگاه خود را برای اینکه روزی دوباره می توانید آن لباس ها را بپوشید، به لاغر شدن باور داده اید. 
 
خودتان پیتزا بپزید. 
 
 
اگر به پیتزا علاقه ی زیادی دارید، آن را از وعده های غذایی خود حذف نکنید. می توانید در خانه پیتزای سالم و کم کالری بپزید. در پیتزای خانگی خود بجای استفاده از سوسیس و کالباس، از سبزیجات استفاده کنید. بدین ترتیب ۱۰۰ کالری از وعده ی غذایی خود کم کرده اید. پنیر پیتزای کم چرب را جایگزین نموده و لایه نازکی از آن را بر روی پیتزای خود بریزید. همچنین نان پیتزای نازک و مقدار کمی روغن زیتون گزینه مناسبی برای پختن این نوع پیتزا است. 
 
مصرف شکر را کاهش دهید. 
 
 
با عدم مصرف نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه، شما ۱۰ قاشق چایخوری شکر را از وعده غذایی خود حذف کرده اید. به جای آن، از سودا و یا نوشیدنی های کم کالری و حتی آب استفاده کنید و آن ها را با لیمو، نعنا و یا توت فرنگی مزه دار نمایید. 
 
از لیوان های باریک و بلند استفاده کنید. 
 
 
طبق تحقیقات انجام شده، اندازه و شکل ظروف می توانند انسان را فریب دهند و به بیشتر یا کمتر خوردن غذا ترغیب کنند. پس اگر نمی توانید از مصرف نوشیدنی های پُرکالری صرفه نظر کنید، بهتر است لیوان های باریک و کمی بلند را جایگزین لیوان های کوتاه و پهن کنید. بدین ترتیب در مصرف نوشیدنی های شیرین و پر کالری صرفه جویی کرده اید! 
 
چای سبز بنوشید. 
 
  
 
نوشیدن چای سبز استراتژی خوبی برای کاهش وزن است. برخی مطالعات نشان می دهند که چای سبز روند سوزاندن کالری را در بدن سرعت می بخشد. پس، از مصرف این نوشیدنی با طراوت و بدون کالری غافل نشوید. 
 
 
به سراغ یوگا بروید. 
 
بر اساس مطالعه انجام شده در مجله رژیم غذایی آمریکا (American Dietetic Association)، زنانی که ورزش یوگا را انجام می دهند، نسبت به زنان دیگر اندام مناسب تری دارند. آرامش و پیامهایی که با انجام دادن یوگا به مغز منتقل می گردد، باعث پرهیز از پرخوری در افراد می شود.


:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 تصمیمی که قطعا یک نقطه عطف در زندگی هر فردی خواهد بود به‌ویژه اگر هنوز بیماری‌ها و عارضه‌های مختلف ناشی از کشیدن سیگار میهمان ناخوانده سلامتی‌اش نشده باشد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، «ترک سیگار به هیچ وجه کار سختی نیست، من خودم 100بار این کار را کرده‌ام.» می‌گویند در پس هر شوخی، حقیقتی نهفته است و بر همین اساس وقتی به عمق این جمله طنازانه که به گویندگان مشهوری نیز نسبت داده شده توجه می‌کنیم، متوجه چرایی سخت بودن ترک سیگار برای افراد سیگاری می‌شویم.

ترک سیگار با عوارض فیزیکی و روانی‌ای که از خود به‌جا می‌گذارد البته کار بسیار سختی برای افراد سیگاری تلقی می‌شود و به همین خاطر نیز سال‌هاست ذهن پژوهشگران مختلف در پی اختراع و ابداع ابزار یا روش‌هایی است که بتواند اندکی از سختی انجام این تصمیم بکاهد. تصمیمی که قطعا یک نقطه عطف در زندگی هر فردی خواهد بود به‌ویژه اگر هنوز بیماری‌ها و عارضه‌های مختلف ناشی از کشیدن سیگار میهمان ناخوانده سلامتی‌اش نشده باشد.

شبدر قرمز یکی از نخستین پیشنهاد‌هاست. در برخی کشور‌ها از این گیاه برای تولید توتون بدون نیکوتین استفاده می‌شود و از نظر پزشکی نیز این گیاه دارای ترکیب ضد‌سرطان ژنیستاین است.
 
به همین خاطر جویدن ریشه و یا استفاده از چای شبدر قرمز، هم می‌تواند عادت روانی جویدن توتون را به‌تدریج فرو بنشاند و هم به سلامتی کمک کند. مصرف متعادل ریشه شیرین بیان به‌صورت جویدن ریشه و همینطور مصرف چای عصاره آن نیز از دیگر پیشنهادهاست.

یکی دیگر از پیشنهادها برای مبارزه با سرطان‌های ناشی از استعمال سیگار خوردن هویج است. به همین خاطر نیز گفته می‌شود اگر سیگار خوراکی سرطانی است، هویج خوراکی ضد‌سرطان است. طی تحقیقاتی ثابت شده است مصرف هفته‌ای دو عدد هویج متوسط خام احتمال ابتلا به سرطان ریه را تا 60 درصد کاهش می‌دهد.

اسفناج و برگ چغندر نیز به‌خاطر داشتن اسید فولیک، ویتأمینC، بتاکاروتن و قند و همینطور توانایی قلیایی کردن محیط بدن خوراکی‌هایی مؤثر در ترک سیگار هستند. کشمش، انجیر خشک و بادام نیز به‌خاطر اینکه به راحتی قلیایی بودن بدن را افزایش می‌دهند، می‌توانند تمایل شخص را به سیگار کمتر کنند.


:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 تصاویر گرفته شده درختانی را نشان می‌دهد که همچون هیولای "monster" فیلم‌‌های وحشتناک به نظر می‌رسند و بدون شک این درختان کهنسال هیچ بچه‌ای را به خود جذب نمی‌کنند که حتی فکر بالارفتن از این درختان را داشته باشد.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، یکی از این درختان که شبیه به شبح Ghost بزرگی است در نزدیکی کالچستر، اسکست، انگلیس وجود دارد. 


درختان هیولایی در نخستین نگاه، درختان فیلم ارباب حلقه‌‌ها را به یاد می‌آورند و در جاده‌‌ها هم باعث ایجاد وحشت برای رانندگان می‌شوند. 


یکی از اهالی محلی به نام "باسکی" 84 ساله دراین‌باره می‌گوید: هر کدام از این درختان شکلی خاص دارد و برخی عبوس و ناراحت به نظر می‌رسنداما آنچه در تمامی آنها مشترک است ترسناک بودن آنهاست و بعضی از آنها با دهانی باز قصد بلعیدن همه چیز را دارند. 


:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 یک مرد چینی در شهر " لیوزهو " در هنگام آزمایش یک خودرو در طبقه چهارم دچار حادثه شد.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، حادثه رانندگی ممکن است در کوچه، خیابان و برزگراه و حتی در پیاده رو برای شما رخ دهد. اما آیا فکر می کنید ممکن است که یک حادثه رانندگی در طبقه چهارم یک ساختمان هم رخ دهد؟ باید بگوییم که پاسخ مثبت است. 

" لین هیو " یک راننده آزمایش گر در شهر " لیوزهو " چین است در حال تست یک خودرو در طبقه چهارم یک ساختمان بوده است که پس از متوقف کردن  خودرو آن را از دنده خارج نمی کند و ناگهان خودرو به سمت جلو رفته و به شدت با شیشه های بزرگ موجود در این پنجره برخورد می کند و حتی تا مقداری نیز از شیشه بیرون می رود.


یک شاهد در مورد این سانحه می گوید: ناگهان صدای مهیبی را شنیدم که به مانند صدای انفجار بود و سپس شیشه ها شکسته و جلوی ماشین بیرون آمد. پلیس در مورد این حادثه می گوید: راننده توانسته است که به موقع توقف کرده و از سقوط به پایین جلوگیری کند. کشور چین با توجه به جمعیت زیاد و تعداد زیاد ماشین دارای تعداد خودروی بسیار زیادی است که باعث عمل آزمایش خودرو در طبقات بالایی ساختمان ها نیز انجام شود.


:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 عقاب زرنگ و فرصت‌طلبی که منتظر صید ماهی توسط ماهیگیر بود، وقتی یک ماهی به قلاب مرد صیاد افتاد، بسرعت در آب فرود آمد و ماهی صید شده را ربود.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، بروس، مردی که در حال ماهیگیری در دریاچه Padden واشینگتن صیدش طعمه عقاب شده است می‌گوید: در حال خودم بودم و داشتم ماهیگیری می‌کردم که ناگهان عقابی غول‌پیکر با طول بال‌هایی در حدود 1.82 متر، به سمت قایقم فرود آمد و ماهی‌ای را که صید کرده بودم از سر قلاب دزدید و سپس در آسمان اوج گرفت. 


همه چیز به قدری سریع اتفاق افتاد که باعث خنده من شد. عقاب بسیار قوی و چالاک عمل کرد و به نظر می‌رسید که در آن نزدیکی روی درختی کمین کرده و مراقب من بود تا در فرصت مناسب بتواند ماهی مرا از چنگم درآورد. 


به نظرم به دست آوردن طعمه‌ای چنین آسان برایش بسیار لذت‌بخش بوده است. چند ماهیگیر هم که در قایق‌های خود بودند از این فرصت استفاده و تصاویری را از این اتفاق تهیه کردند.


:: بازدید از این مطلب : 339
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 وسیله نقلیه " K-Way Motus " یک طرح جالب و متفاوت است که در عین کوچکی حفاظت خوبی را برای سرنشینان به وجود آورده و یک وسیله نقلیه سازگار با محیط زیست نیز به حساب می آید.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، یکی از مشکلات اصلی در مورد موتور سیکلت بحث مربوط به امنیت این وسایل نقلیه است. در این وسایل نقلیه امنیت زیادی وجود ندارد و در صورت بروز هر گونه برخورد راکبین آن به احتمال زیاد آسیب خواهند دید.

 مشکل دیگری که در مورد موتورسیکلتها وجود دارد این است که این وسایل نقلیه جزء وسایلی به شمار می روند که سهم زیادی را در آلودگی هوا دارند. حال آیا ممکن است که به شیوه ای بتوان این دو مشکل را در مورد طراحی موتور سیکلت حل کرد. به نظر می رسد که پاسخ این مشکلات وسیله نقلیه " K-Way Motus " باشد. یک وسیله نقلیه سه چرخه که در حال حاضر از آن تنها چند نمونه تولید شده است.


برای حل مشکل اول طراحان این سه چرخه یک کابین حفاظتی را بر روی این وسیله نصب کرده اند. این پوشش حفاظتی از سرنشینان در جریان تصادفات و همچنین برف و باران حمایت می کند. این پوشش و فضای ایجاد شده توسط آن باعث شده است تا طراحان بتوانند دو صندلی راحت را برای سرنشین های این سه چرخه طراحی کنند.


برای حل مسئله بعدی نیز طراحان به جای سیستم های پیشران عادی که سوختهای فسیلی برای تامین نیروی خودرو بهره می برند از سیستم پیشران الکترونیکی در این سه چرخه استفاده کردند که باعث شده است تا آن از نظر تولید آلودگی در کمترین حد ممکن باشد. این سه چرخه در حال حاضر در حد پیش نمونه است اما می توان امید داشت که در آینده این سه چرخه ها در تعداد زیاد به بازار عرضه شود.


:: بازدید از این مطلب : 678
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار
مارمولک ها خزندگانی هستند که از نظر ظاهری شباهت فراوانی به دایناسورها دارند و بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان دارای اشتراکات زیادی با این موجودات منقرض شده هستند.
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، مارمولکها خزندگانی جالب و بسیار متنوع هستند. این خزندگان در اندازه ها و رنگهای مختلف وجود داشته و در نقاط مختلف دنیا زندگی می کنند. از مارمولکهای خانگی تا خزنده بزرگی همچون کومودور همگی جزء خانواده مارمولکها به حساب می آیند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از گونه های کم تر شناخته شده مارمولکها آشنا کنیم.


 

Phrynocephalus
این مارمولک کوچک ساکن مناطق کویری است و به بیشتر در بیابانهای مناطق آسیای مرکزی مثل کشور چین و همچنین بخش هایی از ترکیه دیده شده است. این خزنده کوچک دارای عادات عجیبی است که از جمله آن می توان به جمع کردن و باز کردن دم برای ارتباط با همنوعان خود، قابلیت فرو رفتن سریع در شن و ماسه ها و همچنین ترساندن دشمنان خود با ظاهر عجیبش اشاره کرد.


 

مارمولک پرنده
این مارمولک دارای پوستی عجیب است که قابلیت استتار مناسبی را به آن می دهد. پوست این خزنده از جهاتی شبیه به مارها نیز است. اما دلیلی که لقب پرنده را نصیب این مارمولک کرده است توانایی جالب این خزنده در پرش است. این مارمولک می تواند با کمک دم و پاهای خود پرش کرده و مسافتهای کوتاهی مثلا به اندازه دو درخت بین هم را پرش کنند.


 

Heloderma suspectum
این مارمولک عظیم الجثه و ترسناک یکی از گونه های سمی این خانواده است. اندازه بزرگ و زنگ سیاه بدن به همراه گزشهای دردناک از این خزنده موجودی خطرناک ساخته است. نکته مهم در مورد این مارمولک این است که برخلاف سایر هم نوعان سمی خود که دارای زهری ملایم و عمدتا کم خطر هستند، زهر این گونه از مارمولک ها بسیار خطرناک بوده و عمدتا بر روی سیستم عصبی تاثیر می گذارد.


 

مارمولک کرم خوار
این گونه از مارمولک از نظر ظاهری بسیار عجیب و متفاوت با سایر گونه های مارمولک هستند. این خزندگان با بدنی کشیده و طولانی و همچنین پاهای جلویی بسیار کوچک ترجیح می دهد که بیشتر اوقات خود را در زیر زمین و به دنبال کرم ها و سایر حشرات برای تغذیه خود می گردد.


 

Amblyrhynchus cristatus
این مارمولک عظیم الجثه یکی دیگر از گونه های خاص حاضر در جزایر گلاپاگوس است. این جزیره به عنوان یک مکان خاص در میان زیست شناسان مطرح است ، چون که دارای گونه های بی همتای گیاهی و جانوری است. اما این مارمولک بزرگ برخلاف ظاهر ترسناک خود گیاه خوار بوده و اکثر عمر خود را به مانند شیرهای دریایی و یا فک ها در خطوط ساحلی می گذراند. این مارمولک عمدتا به درون آب رفته و غذای خود که شمال علف های دریایی است را پیدا می کند.


 

شیطان تاج دار
این گونه از مارمولک ها عمدتا در مناطق کویری زندگی می کنند و به دلیل ظاهرا خاص خود به عنوان " شیطان تاج دار " ملقب شدند. این مارمولک در مناطق بیابانی زندگی کرده دارای پوستی پوشیده از فرو رفتگی و برآمدگی ها و همچنین رنگی خاکی است. این مارمولک عمدتا از مورچه ها تغذیه می کنند.


 

مارمولک شاخ دار
این مارمولک کوچک به صورت خاص در مناطق کویری زندگی کرده و عمدتا از مورچه ها تغذیه می کند. این خزنده کوچک دارای یکی از عجیب ترین اشکال دفاعی در برابر دشمنان خود است. این مارمولک پس از احساس ترس فشار خون خود را بالا برده و حجم زیادی از خون را به درون مویرگهای سر خود منتقل می کند که باعث قرمز شدن سر خزنده می شود. بسیاری از شکارچیان پس از دیدن این ظاهر از شکار آن پشیمان می شوند.


:: بازدید از این مطلب : 889
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تير 1391 | نظرات ()