نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ بعد از گذشت 3 ماه از عید نوروز که به بهانه تأمین نیازهای شب عید محموله‌های میوه‌های وارداتی وارد کشور شد اما همچنان میوه‌های لوکس خارجی در میوه‌فروشی‌ها چشمک می‌زند.

در بهمن و اسفند سال گذشته به رغم اینکه متولیان تولید از کافی بودن میوه داخلی برای شب عید خبر دادند و حتی مباشرانی که برای ذخیره‌سازی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین شد از دو برابری ظرفیت ذخیره‌سازی خبر دادند اما همچنان میوه‌های خارجی وارد کشور می شود تا بعد از گذشت چندین ماه از زمان عید شاهد میوه‌های لوکس خارجی در بازار باشیم.

میوه‌های لوکس و پر زرق و برق خارجی اگرچه ظاهری خوشایند و مشتری‌پسند دارد اما تیشه‌ای که به ریشه تولیدی می‌زند زخم عمیقی دارد که سالها مداوا نخواهد شد.

طی یک ماه گذشته بود که دولت با اختصاص 24 میلیارد دلار برای واردات مواد اولیه تولید و همچنین نهاده‌ها درصدد تنظیم قیمت بازار برآمد اما سیاست‌های نادرست وارداتی دقیقا در تضاد اهداف این برنامه‌ها پیش می‌رود و برایند آنها تولید داخل را نشانه خواهد رفت.

بحث واردات میوه و جایگزین شدن آن به جای تولید داخل در شرایطی صورت می‌گیرد که مقام معظم رهبری امسال را سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کرده‌اند و وظیفه همه متولیان و دست‌اندرکاران بر حمایت از تولید داخل ضروری است.

گزارش میدانی خبرنگار فارس حاکی است که میوه‌های خارجی در جای مناسبی از ویترین میوه‌فروشی‌ها جا خشک کرده‌اند و با قیمت دو برابری نسبت به میوه‌های داخلی به فروش می‌روند.

در حال حاضر هر کیلوگرم سیب داخلی به قیمت 2 هزار و 850 تومان اما سیب فرانسوی به قیمت 5 هزار و 200 تومان عرضه می‌شود.

هر کیلو انبه 6 هزار تومان به فروش می‌رسید در همین حال هلو زعفرانی 3 هزار و 500 ، کیوی 2800 ، سیب 3 هزار تومان، پرتقال مصری 2500 ، زردآلو 3 هزار، گیلاس 7 هزار ، توت معمولی 3 هزار، توت‌فرنگی 5 هزار ، موز 2800 تومان، خربزه 2 هزار تومان عرضه می‌شود.

همچنین انواع میوه‌های خارجی شامل انگور شیلی، انبه، تمبرهندی ، لیموشیرین و نارنگی نیز در بازار فراوان است.

fars news



:: بازدید از این مطلب : 528
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 خبرگزاری فارس: پرسپولیس تاکنون ۶ و استقلال ۴ سهمیه لیگ برتری جذب کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: پرسپولیس ۶ سهمیه، استقلال 4 سهمیه/ کدام یک کهکشانی‌تر می‌شوند؟

 

به گزارش خبرگزاری فارس، دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در فصل نقل و انتقالات رقابت حساسی دارند.

 

هر تیم می تواند 7 سهمیه لیگ برتری جذب کند. پرسپولیس تاکنون شهاب گردان، سید جلال حسینی، محسن بنگر، مهرداد پولادی، حسین ماهینی و محمد قاضی را به عنوان سهمیه های لیگ برتری جذب کرده است.

 

گفته می شود این تیم به دنبال کریم انصاری فرد و محمدرضا خلعتبری نیز است. خلعتبری با توجه به اینکه در امارات بازی می کند سهمیه لیگ برتری به شمار نمی رود.

استقلال نیز تاکنون میثم بائو، هاشم بیک زاده، امین منوچهری و قاسم دهنوی را از لیگ برتر به خدمت گرفته و بدین ترتیب از 7 سهمیه لیگ برتری 4 نفر را جذب کرده است. باشگاه استقلال به دنبال جذب امیر حسین صادقی، سیاوش اکبرپور، کریم انصاری فرد است. آنها البته خلعتبری را هم می خواهند.

هنوز تکلیف بازیکنانی مثل مهدی رحمتی، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری در استقلال و علی کریمی در پرسپولیس مشخص نشده است. ضمن اینکه دو تیم استقلال و پرسپولیس هنوز تکلیف دروازه بان دوم خود را مشخص نکرده اند.

گفته می شود امیر قلعه نویی می خواهد از دروازه بان خارجی استفاده کند اما در عین حال شنیده می شود شاید این باشگاه سراغ وحید طالب لو برود. از سوی دیگر باشگاه پرسپولیس هم به دنبال دروازه بان دوم است. شنیده ها حاکی از آن است که این باشگاه نیم نگاهی به طالب لو دارد اما هنوز دو باشگاه پرسپولیس و استقلال برای جذب گلر دوم اقدام جدی نکرده اند.

 

باید تا روز آخر منتظر ماند و دید کدام تیم گوی رقابت را می‌ رباید و کهکشانی‌تر می‌ شود.

فارس نیوز



:: بازدید از این مطلب : 522
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 

ارسال به دوستان
رئیس انستیتو پاستور ایران در گفت و گو با فارس:
واکسن سل در ایران تولید شد

خبرگزاری فارس: رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: واکسن سل در کشور تولید شد و تولید داخلی نه تنها پاسخگوی ۵ تا ۶میلیون دوز مصرف داخلی است بلکه از سال آینده با اخذ تأییدیه سازمان بهداشت جهانی صادرات این واکسن تا مرز ۲۰ میلیون دوز نیز امکانپذیر است.

خبرگزاری فارس: واکسن سل در ایران تولید شد

 

مصطفی قانعی در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: واکسن سل یا همان واکسن ب ث ژ در انستیتو پاستور ایران به شیوه جدید به تولید رسیده و اکنون در بازار داخلی مصرف می‌شود، تولید این واکسن در ایران علاوه بر نیاز کشور می‌تواند با تأیید سازمان بهداشت جهانی نیاز کشورهای منطقه را نیز بر طرف کند.

وی ادامه داد: تولید این واکسن و تأیید آن توسط سازمان بهداشت جهانی دلیلی بر توانمندی ایران در تولید واکسن های با کیفیت در دنیاست.

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: نیاز کشور به واکسن سل یا ب ث ژ حدود 5 تا حداکثر 6 میلیون دوز واکسن در سال است که برای واکسیناسیون نوزادان به کار می‌رود و به راحتی امکان تولید و تأمین تمام نیاز کشور را داریم.

وی افزود: نوع تغلیض شده این واکسن به نام اینتراوزیکال نیز وجود دارد که برای بیماران مبتلا به سرطان هم کاربرد دارد که این واکسن را هم امسال در کشور تولید می‌کنیم.

قانعی ادامه داد:‌ هم اکنون واکسن سل یا ب ث ژ وارداتی در کشور نداریم و تمام مصرف داخلی از تولید داخلی تأمین می‌شود، البته در مقعطی به علت مشکلات واردات از خارج با مشکل کمبود این واکسن در گذشته مواجه شدیم که با اقدام انستیتو پاستور ایران جلوی این مشکلات گرفته شد.

وی گفت: هر کشوری برای صادرات واکسن به تأییدیه سازمان بهداشت جهانی نیاز دارد که ما هم برای اخذ این تأییدیه مدارک لازم را ارسال کرده‌ایم و با گرفتن این تأییدیه آماده صادرات این واکسن تا مرز 20 میلیون دوز در سال به کشورهای منطقه هستیم.

فارس نیوز



:: بازدید از این مطلب : 566
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 شرکت گیگابایت به تازگی سبک‌ترین لپ‌تاپ روی کره زمین را معرفی کرده است.

 
سبک‌ترین لپ تاپ دنیا

به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر پرس،این شرکت تایوانی مدعی است که لپ‌تاپ جدید ۶/۱۱اینچی‌اش تنها ۹۷۵ گرم وزن دارد. این لپ تاپ که با مدل X۱۱ به بازار معرفی شده، از نظر ابعاد شبیه به نت بوک‌ها است. این محصول مجهز به پردازنده نسل سوم Intel است و به این دلیل سرعت عملکرد بالایی دارد. X۱۱ مجهز به پردازنده‌های Ivy Bridge بوده و از حافظه DDR۳ RAM با ظرفیت ۴ گیگابایت، مادربوردHM۷۷، حافظه ذخیره‌سازی SSD با ظرفیت ۱۲۸گیگابایت و کارت گرافیک Intel HD ۴۰۰۰ است.

پورت‌‌های USB ۲.۰،Display Port و اسلات کارت خوان microSD هم در لبه سمت چپ این لپ‌تاپ تعبیه شده‌اند، در لبه راست آن هم یک پورت USB ۳.۰ قرار دارد. با این همه اما شرکت گیگابایت هنوز اطلاعاتی درباره زمان و قیمت عرضه این محصول اعلام و منتشر نکرده است.

نمایشگر LED و ۶/۱۱اینچی X۱۱ دارای رزولوشن ۱۳۶۶در۷۶۸ پیکسل است. Gigabyte X۱۱ قرار است با قیمت بین ۹۹۹ تا ۱۲۹۹ دلار با مشخصات فنی مختلف وارد بازار شود. انتظار می‌رود گیگابایت این محصول را در نمایشگاه Computex که هفته آینده برگزار خواهد شد به نمایش عموم در آورد.

افکار نیوز



:: بازدید از این مطلب : 587
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 برای جلوگیری از بروز درد و آسیب دیدگی های پس از تمرینات ورزشی به شما توصیه می کنیم تا این مطلب را مطالعه کنید.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، افراد ورزشکار معمولا پس از انجام تمرینات ورزشی با دردهای عظلانی و مفصلی رو به رو می شوند که بسیار آزار دهنده بوده و می تواند بر روی کیفیت تمرینات ورزشی و زندگی کلی فرد ورزشکار تاثیر بگذارد. در این میان راه های زیادی از جمله انجام حرکات کششی ، سرد کردن آرام بدن پس از تمرین و چندین روش دیگر برای کاهش این دردها توصیه شده است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از روشهای حرارتی برای کاهش دردهای پس از تمرین آشنا کنیم.

_ دوش آب سرد با دمای 5 درجه سانتی گراد و به مدت زمان 15 دقیقه می تواند به بازیابی سریع وضعیت اولیه ماهیچه ها در بدن انسان کمک کند. این حرکت باعث می شود تا بازیابی غیر هوازی بدن انسان به حد نهایت خود برسد.

_ سرما درمانی روش دیگری است که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرد. برای نمونه تیم ملی راگبی ولز در مسابقات جام جهانی 2011 از این روش بهره گرفتند. در این روش دمای پوست بدن تا 12 درجه سانتی گراد کاهش پیدا می کند که بر اثر آن ماده آنتروپین در بدن انسان ترشح می شود. این ماده علاوه بر خواص ضد درد به بازیکنان کمک می کند تا برای مدت بیشتری تمرین کنند.


_ بر اساس تحقیقی که نتایج آن در مجله بین المللی " طب ورزشی " چاپ شده است استفاده سریع از دوش آب سرد و گرم به صورت هم زمان به آرامش دادن به عظلات و از دفع اسید لاکتیک بدن کمک کرده و در عین حال حرکت سلولهای اکسیژن در بدن را نیز سرعت می بخشد. استفاده از آبهایی با درجه حرارت 15 و 38 درجه سانتی گراد برای این امر مناسب است.

_ انجام دادن فعالیتهای کششی و ذهنی به مانند یوگا و همچنین سایر ورزشها در محیط های گرم و مرطوب برای جلوگیری از آسیب دیدگی و همچنین کاهش دردهای عظلانی موثر است. تمرین در دمای 40 درجه سانتی گراد و رطوبت 40 درصد یک وضعیت ایده آل به شمار می رود. 

باشگاه خبرنگاران



:: بازدید از این مطلب : 538
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، معمولا بسیاری از پرنده هایی که در طبیعت و یا به صورت اهلی در نزدیکی انسان ها زندگی می کنند رفتاری آرام و صلح جویانه دارند. در همین حال پرنده هایی نیز وجود دارند که رفتاری تهاجمی داشته و می توانند به انسان آسیب بزنند. در این مطلب شما را با تعدادی از این پرنده های خطرناک آشنا کرده و پیشاپیش به شما توصیه می کنیم که از این پرندگان دوری کنید.


مرغ دریایی
شاید در نگاه اول یک مرغ تنها بتواند با نزدیک شدن به غذای شما برای شما ایجاد مشکل کند. اما ظاهر و رفتارهای معمولی یک جانور همیشه یکسان نیست. کافی است تا این پرنده احساس کند که شما یک خطر برای او و یا فرزندانش هستید. در چندین مورد گزارش شده این پرنده توانسته است با ضربه منقار خود جمجمه قربانی را شکسته و مغز او را خارج کند.


شاهین
این پرنده کوچک شکاری در نقاط مختلف جهان از جمله کشور ما زندگی می کند و به طور معمول به دنبال شکار جانوران کوچک می رود. حتی می توان این پرنده را تعلیم داد تا برای انسان به شکار بپردازد. اما فراموش نکنید که شاهین با داشتن پنجه ها و منقار بسیار تیز می تواند آسیب های جدی را به قربانی وارد کند.


ایفریتای کله آبی 
این پرنده کوچک و زیبا که به صورت بومی در " گینه نو " زندگی می کند تنها از حشرات و موجودات ریز تغذیه می کند . اما نوعی از سوسک که این پرنده از آن تغذیه می کند باعث می شود تا بدن و پرهای این پرنده آغشته به سم " باتراکوتوکسین " شود. هر شخصی که این پرنده را بدون پوشش محافظ در دست بگیرد دچار علائم بی حسی و مسمویت می شود.


برفک چشم سفید کوچک
این پرنده به مانند مورد قبلی دارای پوست و پرهایی آغشته به سم است که بیشتر در قورباغه های سمی دیده می شود. پرنده مورد نظر بیشتر در جنگلهای استوایی در اندونزی، استرالیا و گینه نو زندگی کرده و دارای پرهای زیتونی رنگ است. برفک چشم سفید بیشتر در میان درختان استوایی خود را پنهان کرده و به تولید صدا مشغول می شود.


پیتوهیو
به نظر می رسد که " گینه نو " مهد پرنده های سمی در دنیا باشد. یکی از اولین پرنده هایی که با پر و پوست سمی در دنیا شناسایی شد، پرنده " پیتو هیو " بود. این پرنده بسیار کوچک برای اکثر شکارچیان قابل دسترسی نیست و در صورتی که هر جانوری این پرنده را بخورد به مسمویتهای شدیدی دچار می شود. کارشناسان معتقد هستند که تنها راه خوردن این پرنده ها کندن کامل پوست و پرهای آنان است.


عقاب
بدون شک این پرنده به عنوان سلطان شکارچیان آسمان شناخته می شود و با داشتن پنجه ای قوی و چشمانی تیزبین در حکم یک شکارچی توانا به حساب می آید. گزارش های فراوانی در دنیا مبنی بر حمله عقاب به انسان ها و حتی ربودن تعدادی از کودکان توسط عقاب ها وجود دارد.


کرکس
این پرنده در لیست ما شاید زشت ترین و به نوعی ترسناک ترین گونه باشد. کرکس معمولا یک پرنده لاشخور به حساب آمده و از جنازه سایر موجودات تغذیه می کنند. در عین حال این پرنده از چنگالها و منقار بسیار نیرومندی برخوردار است و می تواند با یک حرکت تکیه بزرگی از بدن قربانی خود را جدا کند.


شترمرغ
این پرنده به عنوان بزرگترین عضو خانواده پرندگان می تواند تا 158 کیلوگرم وزن گرفته ، 1.5 متر قد کشیده و با سرعت 48 کیلومتر بر ساعت مسافتی در حدود 16 کیلومتر را طی کند. این پرندگان به نظر بسیار آرام و صلح جو به نظر می رسد اما در زمانی که به هر دلیل عصبانی شود می تواند با استفاده از پنجه های بسیار تیز خود ضربه ای را وارد کند که مرگبار است.

منبع :باشگاه خبرنگاران



:: بازدید از این مطلب : 726
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 برای آشنایی با موجوداتی بسیار کوچک اما در عین حال مرگبار مثل کنه و یا پشه آنوفل این مطلب را مطالعه کنید.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، جانوران زیادی در در گونه های مختلف وجود دارند که به راحتی می توانند برای انسان ها مرگبار باشند. از مارهای چند متری و گربه سانان چند صد کیلویی تا عقرب های بسیار کوچک که هر کدام از آنها یک نوع تهدید برای انسان به حساب می آیند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از کوچکترین و در عین حال خطرناک ترین حیوانات آشنا کنیم.

کنه
این حشره کوچک پس از پشه دومین حشره منتقل کننده بیماری در جهان حساب می شود. کنه به صورت معمول به بدن انسان چسبیده و خون آن را می مکد. بر اساس شواهد موجود جدا کردن این حشره از بدن انسان بسیار مشکل بوده و بایستی به دقت انجام شود زیرا ممکن است که در هنگام جدا کردن این حشره بخشی از بدن آن بر روی تن فرد قرار گیرد. این حشره می تواند بسیاری از بیماری های انسانی مثل: تب کوهای راکی، بیماری لایم و تب گزش کنه آفریقایی را به انسان منتقل کنند.


رتیل شاهینی
این حشره کوچک در حقیقت نوعی از عنکوبت است که به دلیل این که توانایی شکار رتیل را دارد به این نام شناخته می شود. بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که نیش این حشره، دردناک ترین نیش در میان سایر حشرات است و بسیاری از افرادی که نیش آن را تجربه می کنند برای چند دقیقه به طور کل از کار افتاده و حتی ممکن است فریاد بکشند. 


مگس تسه تسه
این مگس نیش دار و بزرگ که در آفریقا زندگی می کند از خون انسان ها و حیوانات تغذیه کرده و می تواند به ابتلاء به بیماری خواب منجر شوند. این بیماری به صورت کم کم و با علائمی مثل تب، سر درد و درد در پشت آغاز می شود. در مراحل بعدی شخص بیمار می تواند کم خوابی در روز را نیز تجربه کرده که ممکن است به مرگ نیز منجر شود.


زنبورهای آفریقایی
این گونه از زنبورها حاصل یک اشتباه هستند که در طی آن 26 زنبور ملکه تانزانیایی در برزیل رها شده و با گونه های دیگر ترکیب شدند.این زنبورها داری خلق و خوی بسیاری تهاجمی هستند و در بسیاری از موارد در فاصله ای بسیار دور از کندو به قربانیان خود حمله کرده اند. سم موجود در نیش این زنبورها در زمانی که آنان دسته جمعی حمله می کنند می تواند به مرگی بسیار دردناک منجر شود.


مرگ خرامان
این گونه از عقرب برای کودکان و افراد مسن بسیار خطرناک بوده و سم آن ترکیبی از عوامل تاثیر گذار بروی سیستم عصبی انسان است. البته سم این عقرب برای افراد بالغ و سالم خطرناک باشد. در عین حال از این سم می توان برای درمان تومورهای مغذی و دیابت نیز بهره برد.


بیوه سیاه
این گونه عنکبوت از جمله معروفترین نمونه های این حشره است که سم آن می تواند به مرگ انسان منجر شود. اما به دلیل اندازه و میزان ترشح این سم از مرگباری این عنکبوت کاسته شده است. هر دو گونه نر و ماده این حشره دارای اندامی شبیه به ساعت شنی در زیر شکم خود هستند. به شکل عجیبی گونه ماده این حشره از گونه نر آن بزرگتر است.


مورچه ارتشی
این گونه از مورچه ها که معمولا در آفریقا و آسیا زندگی می کنند به تنهایی خطرناک نیستند اما در زمانی که به صورت جمعی حرکت می کنند تعداد آنها تا به 50 میلیون عدد مورچه می رسد. معمولا در زمانی که غذا در محیط های زندگی این مورچه ها کم شود این مورچه ها به دنبال غذا به محل های سکونت انسان ها می آیند. در مواردی این مورچه با وارد شدن به دهان و یا بینی کودکان و یا نوزادان باعث مرگ آنان شدند. آرواره های این مورچه به قدری محکم است که در نبود لوازم پزشکی در آفریقا از آن به عنوان نخ بخیه استفاده می شود.


مورچه گلوله ای
کارشناسان در مورد این مورچه این نظر را دارند: نیش آن شما را نمی کشد اما درد حاصل از آن نیش را هیچ گاه فراموش نخواهید کرد. به احتمال زیاد به همین دلیل است که عنوان " گلوله ای " را برای این مورچه انتخاب کرده اند. افرادی که نیش این مورچه را تجربه کرده اند می گویند که درد حاصل از نیش تا حدود 24 ساعت ادامه دارد.


پشه آنوفل
بعضی از کارشناسان این حشره را خطرناک ترین موجود زنده بر روی زمین می دانند که هر ساله باعث ابتلاء 300 میلیون نفر به مالاریا می شود. این پشه همچنین می تواند موجب انتقال بیماری های دیگری همچون تب زرد، دانگ و سندرم پای فیلی شوند. این حشرات معمولا در شب فعال هستند و توصیه کارشناسان برای اهالی محل هایی که این پشه در آن حضور دارد استفاده از مواد حشره کش و پیراهن های آستین دار است.

منبع:باشگاه خبرنگاران



:: بازدید از این مطلب : 571
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 برای آشنایی با موجوداتی بسیار کوچک اما در عین حال مرگبار مثل کنه و یا پشه آنوفل این مطلب را مطالعه کنید.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، جانوران زیادی در در گونه های مختلف وجود دارند که به راحتی می توانند برای انسان ها مرگبار باشند. از مارهای چند متری و گربه سانان چند صد کیلویی تا عقرب های بسیار کوچک که هر کدام از آنها یک نوع تهدید برای انسان به حساب می آیند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از کوچکترین و در عین حال خطرناک ترین حیوانات آشنا کنیم.

کنه
این حشره کوچک پس از پشه دومین حشره منتقل کننده بیماری در جهان حساب می شود. کنه به صورت معمول به بدن انسان چسبیده و خون آن را می مکد. بر اساس شواهد موجود جدا کردن این حشره از بدن انسان بسیار مشکل بوده و بایستی به دقت انجام شود زیرا ممکن است که در هنگام جدا کردن این حشره بخشی از بدن آن بر روی تن فرد قرار گیرد. این حشره می تواند بسیاری از بیماری های انسانی مثل: تب کوهای راکی، بیماری لایم و تب گزش کنه آفریقایی را به انسان منتقل کنند.


رتیل شاهینی
این حشره کوچک در حقیقت نوعی از عنکوبت است که به دلیل این که توانایی شکار رتیل را دارد به این نام شناخته می شود. بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که نیش این حشره، دردناک ترین نیش در میان سایر حشرات است و بسیاری از افرادی که نیش آن را تجربه می کنند برای چند دقیقه به طور کل از کار افتاده و حتی ممکن است فریاد بکشند. 


مگس تسه تسه
این مگس نیش دار و بزرگ که در آفریقا زندگی می کند از خون انسان ها و حیوانات تغذیه کرده و می تواند به ابتلاء به بیماری خواب منجر شوند. این بیماری به صورت کم کم و با علائمی مثل تب، سر درد و درد در پشت آغاز می شود. در مراحل بعدی شخص بیمار می تواند کم خوابی در روز را نیز تجربه کرده که ممکن است به مرگ نیز منجر شود.


زنبورهای آفریقایی
این گونه از زنبورها حاصل یک اشتباه هستند که در طی آن 26 زنبور ملکه تانزانیایی در برزیل رها شده و با گونه های دیگر ترکیب شدند.این زنبورها داری خلق و خوی بسیاری تهاجمی هستند و در بسیاری از موارد در فاصله ای بسیار دور از کندو به قربانیان خود حمله کرده اند. سم موجود در نیش این زنبورها در زمانی که آنان دسته جمعی حمله می کنند می تواند به مرگی بسیار دردناک منجر شود.


مرگ خرامان
این گونه از عقرب برای کودکان و افراد مسن بسیار خطرناک بوده و سم آن ترکیبی از عوامل تاثیر گذار بروی سیستم عصبی انسان است. البته سم این عقرب برای افراد بالغ و سالم خطرناک باشد. در عین حال از این سم می توان برای درمان تومورهای مغذی و دیابت نیز بهره برد.


بیوه سیاه
این گونه عنکبوت از جمله معروفترین نمونه های این حشره است که سم آن می تواند به مرگ انسان منجر شود. اما به دلیل اندازه و میزان ترشح این سم از مرگباری این عنکبوت کاسته شده است. هر دو گونه نر و ماده این حشره دارای اندامی شبیه به ساعت شنی در زیر شکم خود هستند. به شکل عجیبی گونه ماده این حشره از گونه نر آن بزرگتر است.


مورچه ارتشی
این گونه از مورچه ها که معمولا در آفریقا و آسیا زندگی می کنند به تنهایی خطرناک نیستند اما در زمانی که به صورت جمعی حرکت می کنند تعداد آنها تا به 50 میلیون عدد مورچه می رسد. معمولا در زمانی که غذا در محیط های زندگی این مورچه ها کم شود این مورچه ها به دنبال غذا به محل های سکونت انسان ها می آیند. در مواردی این مورچه با وارد شدن به دهان و یا بینی کودکان و یا نوزادان باعث مرگ آنان شدند. آرواره های این مورچه به قدری محکم است که در نبود لوازم پزشکی در آفریقا از آن به عنوان نخ بخیه استفاده می شود.


مورچه گلوله ای
کارشناسان در مورد این مورچه این نظر را دارند: نیش آن شما را نمی کشد اما درد حاصل از آن نیش را هیچ گاه فراموش نخواهید کرد. به احتمال زیاد به همین دلیل است که عنوان " گلوله ای " را برای این مورچه انتخاب کرده اند. افرادی که نیش این مورچه را تجربه کرده اند می گویند که درد حاصل از نیش تا حدود 24 ساعت ادامه دارد.


پشه آنوفل
بعضی از کارشناسان این حشره را خطرناک ترین موجود زنده بر روی زمین می دانند که هر ساله باعث ابتلاء 300 میلیون نفر به مالاریا می شود. این پشه همچنین می تواند موجب انتقال بیماری های دیگری همچون تب زرد، دانگ و سندرم پای فیلی شوند. این حشرات معمولا در شب فعال هستند و توصیه کارشناسان برای اهالی محل هایی که این پشه در آن حضور دارد استفاده از مواد حشره کش و پیراهن های آستین دار است. 

منبع:باشگاه خبرنگاران



:: بازدید از این مطلب : 624
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 تيم ملي واليبال ايران در پنجمين ديدار از مسابقات انتخابي المپيك 2012 لندن صبح امروز توانست با نتيجه سه بر صفر تيم ملي ونزوئلا را شكست دهدگزارش کامل بازي به همراه نشست خبري را در متن مشاهده کنيد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، تركيب اصلي تيم ايران را در ست نخست اين بازي امير غفور، سعيد معروف، فرهاد قائمي، حمزه زريني،‌محمد موسوي عراقي، علي نادي و فرهاد ظريف(ليبرو) تشكيل دادند. تيم ملي واليبال كشورمان در اين ست با زدن سرويسهاي هدفدار توانست شروع خوبي را تجربه كند، دريافتهاي به موقع ملي پوشان كشورمان باعث شد تا فاصله اختلاف امتيازي 2 تيم افزايش يافته و خطاهاي فردي حريف بالا رود. سرويسهاي كنترلي بازيكنان تيم ايران به خصوص از سوي علي نادي(كاپيتان تيم ملي) حريف را در كسب امتياز عقب انداخت. به طور كلي بازي خوب و منطقي ملي پوشان كشورمان واليباليستهاي تيم ونزوئلا را مجبور به ارائه يك بازي بد كرد. و اين ست با پوئن 25 بر 16 به نفع تيم ايران به پايان رسيد. در ست دوم هم ملي پوشان كشورمان توانستند با بهره گيري از همان سيستم تاكتيكي ست نخست مقابل حريف  امتيازآوري كنند. پاسهايخوب و به جاي سعيد معروف(پاسور تيم ملي) و تقسيم پاس از سوي وي ميان بازيكنان باعث شد تا وقت استراحت فني اول با پوئن شش بر هفت به نفع شاگردان ولاسكو رقم بخورد. در اين ديدار و به طور كلي در تمامي بازيهاي انجام شده تاكنون در طول اين بازيها حمايت خوب بازيكنان ايراني از مهاجمان بسيار محسوس و مشهود است. توپهاي برگشتي تيم ايران در اين بازي به خوبي تبديل به پوئن شد با توجه به اين موضوع وقت استراحت فني دوم هم 16 بر هشت به پايان رسيد. زماني كه تيم ايران در پوئن 20بر14 از حريف خود پيشي گرفته بود خوليو ولاسكو سرمربي تيم ملي كشورمان دست به 2 تعويضه زد، از رضا قراء و مهدي مهدوي به جاي سعيد معروف و امير غفور در زمين و جريان بازي استفاده كرد. تيم ايران اين ست را هم با امتياز 25 بر 16 همانند ست اول به نفع خود به پايان رساند. در ست سوم تيم ونزوئلا كه مقابل واليباليستهاي ايراني ديگر حرفي براي گفتن نداشت خود را به آب و آتش زد تا بلكه از نظر پوئن در كارنامه خود امتيازاتي را به ثبت رساند. ملي پوشان كشورمان در اين ست و در مجموع بازي سعي كردند تا با كاهش سرويسهاي محتاطانه خود و روي آوردن به زدن سرويسهاي ريسكي دريافت اولهاي حريف را متزلزل كرده و بر امتيازات خود بيافزايند. كاهش خطاهاي فردي بازيكنان در زمان زدن سرويس و هنگام دفاع هم يكي از نكات اصلي بازي خوب آنها بود. به طور كلي ست پاياني هم با پوئن 25بر20 به نفع واليبال كشورمان به پايان رسيد. در مجموع اين ديدار تيم ايران با داشتن هشت دفاع و كسب هفت امتياز مستقيم از سرويس توانست كارنامه خوبي را دريافت كند. لازم به ذكر است، تيم ملي واليبال ايران با كسب سه امتياز كامل اين بازي 11 امتيازي شد و به طور موقت پس از تيم ملي صربستان در مكان دوم جدول رده بندي اين دوره از مسابقات قرار گرفت.
  آمار تحلیلی از عملکرد ملی‌پوشان ایران برابر ونزوئلا/ روز خوب غفور 
به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، تیم ملی والیبال صبح امروز درپنجمین مسابقه خود برابر ونزوئلا قرار گرفت و با حساب 3 بر صفرحریف خود را شکست داد. در پایان این مسابقه پینرآ کروین، کاپیتان ونزوئلا با کسب 12 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن میدان معرفی شد. * آمار عملکرد ملی‌پوشان ایران در بخش‌های حمله، دفاع و سرویس به این شرح است: در بخش حمله امیر غفور از مجموع 16 حمله، توانست 9 امتیاز برای ایران به ارمغان بیاورد. پس از غفور، حمزه زرینی از 10 حمله خود موفق شد 8 امتیازکسب کند. فرهاد قائمی، دیگر بازیکن جوان تیم ایران در این بازی 11 حمله انجام داد و موفق به کسب 7 امتیاز برای ایران در بخش هجومی شد. در دفاع محمد موسوی عراقی در تیم ایران بهترین عملکرد را داشت و از مجموع 11 دفاع خود توانست 3 امتیاز کسب کند و پس از وی حمزه زرینی 5 دفاع انجام داد که وی هم موفق به کسب 2 امتیاز شد. میرسعید معروف هم در این میدان 2 دفاع انجام داد و توانست یک امتیاز برای ایران به ارمغان بیاورد. در بخش سرویس فرهاد قائمی 14 بار پشت خط سرویس قرار گرفت و توانست 3 امتیاز ارزشمند و مستقیم از سرویس برای ایران کسب کند. پس از وی هم امیر غفور از 9 سرویس خود 2 امتیاز کسب کرد. میرسعید معروف، پاسور باتجربه تیم ایران در این مسابقه 20 بار پشت خط سرویس قرار گرفت و توانست یک امتیاز را در ضربه مستقیم خود به‌دست بیاورد. 

ولاسکو: در حمله و سرویس عالی بودیم/ شاید صربستان را هم ببریم 
سرمربی تیم ملی والیبال گفت: در دیدار برابر ونزوئلا سرویس‌های بسیار خوبی زدیم و در حمله هم خوب بودیم. به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، خولیو ولاسکو پس از برتری 3 بر صفر و قاطع تیمش برابر ونزوئلا در نشست خبری حاضر شد و اظهار داشت: ما امروز بازی بهتری را نسبت به روز گذشته مقابل پورتوریکو انجام دادیم. حمله و سرویس‌های ما بسیار خوب بود. وی ادامه داد: بازی بعدی ما برابر صربستان است. باید بازی‌ بهتری را نسبت به گذشته برابر قهرمان اروپا انجام دهیم تا بتوانیم پیروز شویم. این بازی اصلا قابل پیش‌بینی نیست و ممکن است ما پیروز آن بازی باشیم. شاگردان ولاسکو پیش از دیدار برابر ونزوئلا مقابل تیم‌های کره‌جنوبی، چین و پورتوریکو به برتری رسیده بودند و نتیجه را به استرالیا واگذار کرده بودند. تیم‌های حاضر در رقابت‌های انتخابی المپیک فردا را استراحت خواهند کرد. تیم ملی ایران در بازی بعدی خود روز شنبه ساعت 6:30 در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز برابر قدرت اول این مسابقات یعنی صربستان قرار خواهد گرفت. 
 نادی:روي 2بازي بعدي متمركز شده ايم
 کاپیتان تیم ملی والیبال گفت: پس از پیروزی برابر ونزوئلا تمرکزمان روی بازی مقابل صربستان و ژاپن است. به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، علیرضا نادی پس از برتری 3 بر صفر تیم ایران برابر ونزوئلا در نشست خبری حاضر شد و گفت: ما در این دیدار تیم بهتری بودیم و خوب بازی کردیم. شرایط تیمی خوبی داشتیم. وی ادامه داد: پس از این پیروزی به دو بازی آینده‌مان مقابل صربستان و ژاپن فکر می‌کنیم و تمرکزمان روی آن دو مسابقه است. تیم‌های حاضر در رقابت‌های انتخابی المپیک فردا را استراحت خواهند کرد. تیم ملی ایران در بازی بعدی خود روز شنبه ساعت 6:30 در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز برابر قدرت اول این مسابقات یعنی صربستان قرار خواهد گرفت. 

 گارسیا: تمرکزمان را از دست دادیم و باختیم 
سرمربی تیم والیبال ونزوئلا گفت: در دیدار برابر ایران تمرکزمان را از دست دادیم و به همین دلیل بازنده شدیم. به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، روبرتو گارسیا پس از شکست سنگین 3 بر صفر تیمش برابر ایران در نشست خبری حاضر شد و عنوان کرد: تیم ما امروز در دریافت‌های اول و سرویس خوب نبود. در گیم سوم کمی شرایطمان بهتر شد و توان بازگشت به بازی را داشتیم، اما در مجموع خیلی ضعیف بازی کردیم. وی ادامه داد: تیم‌های ایران و ونزوئلا در کیفیت عملکرد خود تفاوت‌های زیادی باهم دارند. در این بازی تمرکز خود را از دست داده بودیم و به همین دلیل بازنده شدیم. 
در ادامه این نشست، کروین، کاپیتان ونزوئلا هم گفت: بدترین بازی خود را در این دوره از مسابقات به نمایش گذاشتیم؛ در گیم‌های اول و دوم بسیار بد بازی کردیم. وی افزود: در زدن سرویس و دریافت‌ها مشکل داشتیم. این مشکل در گیم سوم بهتر شد، اما برای پیروزی برابر ایران کافی نبود./
 www.akbn.lxb.ir
منبع:باشگاه خبر نگاران


:: بازدید از این مطلب : 591
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 خرداد 1391 | نظرات ()

صفحه قبل 1 ... 16 17 18 19 20 ... 21 صفحه بعد